آفتاب

اماراتی ها در میان مین ها و کوههای سنگلاخی یمن گرفتار شدند

اماراتی ها در میان مین ها و کوههای سنگلاخی یمن گرفتار شدند

ایرنا نوشت: پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز چهارشنبه در گزارشی با اشاره به تحولات جنگ یمن نوشت: نظامیان اماراتی در میان کوههای سنگلاخی و صعب العبور و نیز مین های ضد نفری که جنبش انصارالله یمن کارگذاشته است گرفتار شده اند.

این پایگاه خبری به نقل از سیف الکعبی فرمانده نیروهای اماراتی در شهر مآرب یمن نوشت: نیروهای اماراتی در مسیر پیشروی به سمت صنعا پایتخت یمن با مشکلات فراوانی روبرو هستند، کوههای مرتفع و صعب العبور علاوه بر مین های پیشرفته ضد نفر که توسط نیروهای جنبش انصارالله در این مسیرها کار گذاشته شده است کار را بر نیروهای اماراتی و کشورهای ائتلاف بسیار سخت کرده است.
در این گزارش آمده است: فعالان و کارشناسان نظامی می گویند تانک های زرهی و مین های ضد نفر پیشرفته ای که حوثی ها در اختیار دارند همانند آن چیزی است که حزب الله شیعه در جنگ سال 2006 در جنوب لبنان علیه اسراییل بکار گرفت و نیروهای اسراییل را زمین گیر کرد و موجب شد خسارات جانی و مالی فراوانی به ارتش این رژیم وارد شود.
این پایگاه خبری اماراتی نوشت: جنبش انصارالله با استفاده از همین سلاح ها توانسته است نیروهای کشورهای ائتلاف حمله به یمن را از پیشرفت زمینی به سمت صنعا بازدارد و جنبش انصارالله خیلی خوب خود را برای جبهه صنعا آماده کرده است.
در پی حمله موشکی اخیر جنبش انصارالله به یک مقر فرماندهی نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن در شهر مآرب صدها تن از نیروهای اماراتی و عربستانی به هلاکت رسیدند که این امر به اعتراض عمومی مردم این کشور در ارسال نیروی نظامی برای جنگ در یمن انجامید
عربستان و 9 کشور عربی دیگر از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به جز عمان و با همراهی آمریکا، از ششم فروردین 94 حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند که بر اثر آن نزدیک به شش هزار یمنی از جمله صدها زن و کودک به شهادت رسیده اند.
عربستان با حمله به فقیرترین کشور عربی منطقه می خواهد عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی را به حاکمیت باز گرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کنند، جلوگیری کند.
امارات بیشترین حضور و مشارکت نظامی و حملات هوایی را در کنار عربستان به یمن داشته و حتی در برخی مواقع مثل اقدام برای اشغال شهر عدن از عربستان نیز پیشی گرفته بود اما حتی در حفظ امنیت همین شهر نیز موفق نبودند و هرج و مرج همچنان در این شهر ادامه دارد.

4949

کد N958903

وبگردی