آفتاب

جلسه امنیتی کابینه نتانیاهو در آستانه سفر مقامات انگلیس و اردن

جلسه امنیتی کابینه نتانیاهو در آستانه سفر مقامات انگلیس و اردن

مقامات رژیم صهیونیستی در جلسه اضطراری کابینه امنیتی موضوع تشدید تدابیر برای آرام کردن اوضاع بیت المقدس در آستانه سفر مقامات اردن و انگلیس را مورد بررسی قرار دادند..

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه اضطراری کابینه این رژیم، بحران اخیر بیت المقدس و حمله به مسجدالاقصی و روابطشان به اردن را بررسی کرد.

در ابتدای جلسه امنیتی مقامات صهونیستی، در مورد انفجار خودروی الکساندر لولویتس ۶۴ ساله در بیت المقدس بحث شد. نتانیاهو در این جلسه گفت: برای شلیک موشک های مقاومت به شهرک های یهودی نشین باید فکر اساسی کرد و تدابیر امنیتی شدیدتری اعمال کرد.

وی از کابینه اش خواست مجازاتی برای پرتاب موشک ها و بمب های دست ساز توسط فلسطینی ها تعیین شود. در این جلسه خواسته شد برای برقراری آرامش در مسجدالاقصی قوانین شدیدی تدوین شود. تدابیر شدید امنیتی در مسجدالاقصی در آستانه سفر عبدالله دوم پادشاه اردن به سرزمین های اشغالی انجام می گیرد.

نتانیاهو اعتقاد دارد هر گونه حادثه ای در سفر عبدالله به سرزمین های اشغالی که با سفر دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس همزمان است، موجب تیرگی روابط اسرائیل و اردن خواهد شد.

گفتنی است در جلسه امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی «موشه یعالون» وزیر جنگ، «گیلان اردان» وزیر امنیت داخلی، «ایلات شاکد» وزیر دادگستری، «یسرائیل کاتز» وزیر حمل و نقل و شمار دیگری از مقامات ارشد این رژیم حضور داشتند.

کد N958726

وبگردی