آفتاب

حملات اخیر صهیونیستها محور گفتگوی مقامات قطر، عربستان و اردن

حملات اخیر صهیونیستها محور گفتگوی مقامات قطر، عربستان و اردن

تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در تماس تلفنی با ملک سلمان پادشاه عربستان و عبدالله دوم پادشاه اردن حملات و تشدید تعرضات رژیم صهیونیستی به بیت المقدس و مسجد الاقصی را مورد بحث و بررسی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، امیر قطر در تماس تلقنی با پادشاه عربستان و اردن حملات صهیونیست ها در شهر قدس اشعالی و مسجد الاقصی که تازه ترین آنها یورش به این مسجد و تعرض آشکار به نمازگزاران در صحن مسجد و ممانعت از ورود مسلمانان به آن است را تجاوزی آشکار علیه مقدسات و حق مسلمانان در انجام شعائر دینی دانست.

امیر قطر در اقدامی نمایشی این اقدام صهیونیست ها را تحریک آشکار احساسات عرب ها و مسلمانان جهان دانست و گفت: اسرائیل از نیت متجاوزانه خود در تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی دست برنداشته است.

وی که کشورش رابطه دوستانه و نزدیکی با تل آویو دارد در این گفتگوها به شکل تصنعی بر اهمیت همبستگی و تلاش مشترک امت اسلامی و عربی برای اتخاذ موضع یکپارچه و حمایت از حقوق ملت فلسطین و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

در این گفتگو همچنین پادشاه اردن از جامعه بین الملل توقف تجاوزات اسرائیل در قدس اشغالی را خواستار شد و بر ضرورت نقش آفرینی اروپا در توقف حملات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی تاکید کرد. وی در تماس تلفنی با مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا از جامعه بین الملل اتخاذ موضع قاطع در قبال حملات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی را خواستار شد.

لازم به ذکر است که همکاری امنیتی و دوستی این کشورها با رژیم صهیونیستی باعث شده است این رژیم به اقدامات گستاخانه علیه شهروندان فلسطینی و مقدسات اسلامی مبادرت ورزد.

کد N958712

وبگردی