آفتاب
جاش ارنست:

روسیه تعاملی سازنده در مورد سوریه داشته باشد

روسیه تعاملی سازنده در مورد سوریه داشته باشد

سخنگوی کاخ سفید گفت آمریکا خواهان تعامل سازنده روسیه با کشورهای ائتلاف بین المللی ضدداعش در خصوص سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، «جاش ارنست» حمایت روسیه از «بشار اسد» رئیس جمهوریس سوریه را بی ثبات کننده و غیرسازنده نامید. سخنگوی کاخ سفید در مورد این که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با ولادیمیر پوتین همتای روسیه خود در زمینه همکاری در مبارزه با داعش گفتگو کرده است یا نه ابراز بی اطلاعی کرد.

وی افزود: اگر تیم ما و مهمتر از همه رئیس جمهور تشخیص بدهد که گفتگو با پوتین از منافع ما حمایت می کند، بلافاصله با او تماس خواهد گرفت. این اظهارات در حالی مطرح می شود که آمریکا مدعی است روسیه در حال ساخت پایگاه نظامی در لاذقیه منطقه تحت کنترل دولت سوریه است.

ارنست در ادامه تاکید کرد: ما از روسیه انتظار داریم که تعاملی سازنده با اعضای ائتلاف ضد داعش از جمله آمریکا برای تضعیف و نابودی این گروه تروریستی داشته باشد.

در هفته‌های گذشته رسانه‌های اسرائیلی و آمریکایی ادعا کرده ‌اند که روسیه در حال گسترش حضور نظامی خود در سوریه است. مسکو پیش از این تاکید کرده بود که کارشناسانی را به عنوان مشاور در امور نظامی به سوریه فرستاده است، مقامات سوریه نیز مشارکت نیروهای روسی در درگیری های این کشور را رد کرده اند. 
 
این در حالی است که روسیه طی چندین دهه گذشته پایگاه نظامی دریایی در بندر طرطوس سوریه را در اختیار دارد. این تنها پایگاه نظامی روسیه در ساحل دریای مدیترانه است. گفتنی است مسکو مهمترین همپیمان راهبردی دمشق است و تاکنون سه بار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل علیه سوریه را وتو کرده است.

کد N958691

وبگردی