آفتاب

اتحادیه اروپا برای رسیدگی به بحران پناهجویان جلسه تشکیل می‌دهد

اتحادیه اروپا برای رسیدگی به بحران پناهجویان جلسه تشکیل می‌دهد

مقام‌های اتحادیه اروپا اعلام کردند که وزرای کشور این اتحادیه 22 سپتامبر (31 شهریور) نشستی فوق‌العاده را برای رسیدگی به بحران پناهجویان برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جین آسلبورگ، وزیر پناهندگی و مهاجرت لوکزامبورگ اعلام کرد که وزرای کشور اتحادیه اروپا با تشکیل جلسه‌ای اضطراری به بحران هجوم پناهجویان به این قاره خواهند پرداخت و برنامه‌های مختلف برای تقسیم پناهندگان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را بررسی خواهند کرد.

پیش از این وزرای کشور اتحادیه اروپا بر سر طرحی اولیه برای مستقر کردن 40 هزار پناهجو که در ایتالیا و یونان به سر می‌برند، توافق کردند اما بیشتر مسائل مهم در این باره هنوز میان رهبران این اتحادیه مورد اختلاف است.

آسلبورگ در نشست مطبوعاتی خود گفت، جلسه‌ای که قرار است در آینده برگزار شود ادامه مباحثی خواهد بود که در جلسه روز دوشنبه مطرح شد. وی خواهان آن شد که کشورهای عضو این اتحادیه تصمیمی اتخاذ کنند که در آن مکانیزمی برای استقرار 120 هزار پناهجو مشخص شود.

در همین حال، ورنر فایمن، صدراعظم اتریش برای دیداری کوتاه وارد برلین شد تا با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیدار و گفت‌وگو کند. موضوع کانونی این دیدار بحران پناهجویان در اروپاست.

دو سیاستمدار از برلین پیامی اضطراری برای دونالد توسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا فرستادند و از او خواستند که هفته آینده نشست ویژه سران ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا را فراخواند تا راه‌حل‌هایی برای بحران پناهجویان جست‌وجو شود. به گفته آنگلا مرکل، باید بیشتر در این باره گفت‌وگو شود که از چه راه‌هایی بهتر می‌توان به کشورهایی کمک کرد که پناهجویان از آنها می‌آیند.

آنگلا مرکل معتقد است که در این زمینه به تلاش‌های همه کشورهای عضو اتحادیه نیاز مبرمی وجود دارد. به گفته او، در این رابطه باید با ترکیه هم گفت‌وگوهای بهتری انجام گیرد.

ورنر فایمن نیز مانند مرکل خواهان راه‌حلی فوری برای این بحران است. او از سیاست امتناع کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای پذیرش پناهجویان در شرق این قاره به شدت انتقاد کرد. به گفته فایمن، اتحادیه اروپا اگر چه جایزه صلح نوبل را از آن خود کرده، ولی هنوز قادر نیست نیروهای خود را مشترکا بسیج کند.

انتهای پیام

کد N958689

وبگردی