آفتاب

پلیس تایلند: بمب‌گذاری بانکوک انتقام‌گیری قاچاقچیان انسان بوده است

پلیس تایلند: بمب‌گذاری بانکوک انتقام‌گیری قاچاقچیان انسان بوده است

پلیس تایلند امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، عاملان بمب گذاری مرگبار ماه گذشته در مرکز پایتخت این کشور مربوط به شبکه‌ای بوده اند که مسلمانان اویغور را به این کشور قاچاق می‌کردند و این حمله را به تلافی برخورد مقام‌های تایلند با اقداماتشان انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، هنوز هیچ گروهی مسئولیت بمب گذاری 17 اوت در نزدیکی معبد اراوان در مرکز بانکوک را که 20 کشته برجای گذاشت نپذیرفته است. با این حال سومیوت پومپانموانگ، یک مقام ارشد پلیس تایلند این مساله را که این حمله به تلافی استرداد اجباری 109 مسلمان اویغور به چین در ماه ژوئیه توسط مقام‌های این کشور انجام شده، رد کرد.

این مقام تایلندی مشخص نکرد که این نتیجه‌گیری براساس چه اسناد و شواهدی اتخاذ شده است. وی به خبرنگاران گفت: این انفجار در ارتباط با یک شبکه منهدم شده قاچاقچیان انسان بوده است.

وی افزود: دولت تایلند با مسترد کردن این 109 نفر مطابق با قوانین بین‌المللی عمل کرد. ما همچنین آنها را به ترکیه نیز فرستادیم نه فقط به چین.

سومیوت همچنین گفت: بمب‌گذاری بانکوک و همچنین مساله غارت شدن کنسولگری تایلند در شهر استانبول ترکیه که یک روز بعد از استرداد مسلمانان اویغور صورت گرفت، دلیلی یکسان داشتند و آن قاچاق غیر قانونی انسان بوده که ریشه آن در کشور ما و مقصدش در ترکیه بوده است.

وی تاکید کرد: خیلی ساده باید بگوییم علت این بمب گذاری این بوده که ما عملیات آن ها را بین بردیم و آنها خشمگین شدند.

این در حالی است که غارت شدن کنسولگری تایلند در استانبول ترکیه نیز پاسخی به استرداد اویغورها از این کشور بوده است.

پلیس تایلند تاکنون گمانه‌زنی‌ها در خصوص اینکه بمب‌گذاران بانکوک شبه نظامیان بین المللی بودند را رد کرده و تاکنون ارتباط آنها با اویغورها را رد کرده است.

انتهای پیام

کد N958491

وبگردی