آفتاب

آغاز ایمن‎سازی در برابر فلج‌اطفال با واکسن تزریقی در چهارمحال و بختیاری

آغاز ایمن‎سازی در برابر فلج‌اطفال با واکسن تزریقی در چهارمحال و بختیاری

ایمن‎سازی در برابر فلج‌اطفال(پولیو) به‌وسیله تزریق واکسن IPV هم‌زمان با مصرف قطره خوراکی در نوزادان چهار ماهه همزمان با سراسر کشور طی آئینی در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی چهارمحال و بختیاری، دکتر «مرتضی هاشم‏‌زاده» امروز(سه‌شنبه 24 شهریورماه) در این آئین که در مرکز بهداشت شهید استکی میرآباد غربی شهرکرد با حضور نماینده مردم شهرستان سامان، بن و شهرکرد، معاون امنیتی و سیاسی استانداری و چند تن از پزشکان برگزار شد، اظهار کرد: ایمن‎سازی نوزادان چهار ماهه در برابر بیماری فلج‌اطفال به‌وسیله تزریق واکسن IPV هم‌زمان با مصرف قطره خوراکی جزو اقدامات نهایی برای ریشه‌کن کردن فلج‌اطفال است.

وی افزود: جایگزینی تزریق واکسن به جای قطره فلج اطفال جزو برنامه‌های آینده سازمان جهانی بهداشت است.

به گفته‌ی وی، با استفاده از قطره‌ی فلج‌اطفال، ویروس کشته نمی‎شد بلکه در شرایط ضعیف شده قرار می‎گرفت و با توجه به اختلال در سیستم ایمنی برخی از کودکان در چند کشور این ویروس خود زمینه ایجاد فلج در این کودکان می‏‌شود.

هاشم‏‌زاده با اشاره به مشاهده این شرایط در کشورهای افغانستان، پاکستان و نیجریه، خاطرنشان کرد: با توجه به هم‌جواری ایران با افغانستان، پاکستان می‌طلبد به اقدامات کنترلی و پیشگیری بیشتر توجه شود.

وی هم‌چنین یادآور شد: از فروردین‌ماه 95 ظرفیت واکسن‌های فلج‌اطفال از دو ظرفیتی به سه ظرفیتی با توجه با اثرگذاری بیشتری که در مقابل بیماری فلج‌اطفال دارد، ارتقا می‏‌یابد.

انتهای پیام

کد N958478

وبگردی