آفتاب

پارلمان زیمبابوه پخش زنده سخنرانی موگابه را متوقف کرد

پارلمان زیمبابوه پخش زنده سخنرانی موگابه را متوقف کرد

پارلمان زیمبابوه امروز (سه‌شنبه)، پخش زنده رادیویی و تلویزیونی سخنرانی رئیس جمهور این کشور را پس از آن که احزاب مخالف تهدید به اخلال در آن کردند متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه‌های مخالف دولت زیمبابوه در ماه اوت در جریان سخنرانی سراسری رابرت موگابه، رئیس جمهور این کشور در پارلمان به هو کردن و بیان اظهارات طعنه‌آمیز علیه او در خصوص وخامت وضعیت اقتصاد پرداختند.

پارلمان زیمبابوه امروز (سه‌شنبه) پخش رادیو و تلویزیونی سخنرانی رابرت موگابه را پس از آن که احزاب مخالف تهدید به اخلال در این سخرانی کردند معلق کرد.

اینوسنت گونز، یک نماینده حزب مخالف "جنبش تغییر دموکراتیک" به پارلمان زیمبابوه گفت، این حزب رویه‌های پارلمان را به منظور اعتراض به تهدید شدن قانونگذاران مخالف از سوی افراد ناشناس به مرگ، مختل خواهد کرد.

جاکوب مودندا، رئیس پارلمان زیمبابوه به مخالفان هشدار داد، در صورت این کار با اتهام اخلال افکنی مواجه خواهند شد. پس از این سخنان پیش از آن که موگابه سخنرانی خود را آغاز کند پخش زنده تصاویر از پارلمان زیمبابوه متوقف شد.

در طول این سخنرانی موگابه،‌ نمایندگان حزب جنبش تغییر دموکراتیک تنها ساکت نشستند اما حامیان حزب حاکم ZANU-PF چند بار به تشویق پرداختند.

موگابه در سخنرانی 25 دقیقه ای وعده‌های خود درباره تقویت روابط با غربی‌های قرض دهنده به این کشور را تکرار کرد و متعهد شد قوانین سرمایه‌گذاری را به منظور آسان‌تر کردن تجارت در زیمبابوه اصلاح کند.

انتهای پیام

کد N958470

وبگردی