آفتاب

افزایش محدودیت‌های پناهجوپذیری در ژاپن

افزایش محدودیت‌های پناهجوپذیری در ژاپن

ژاپن در تصمیمی جدید سیستم پناهجویی خود را تغییر می‌دهد؛ اقدامی که این کشور را که طی سال گذشته میلادی تنها چندین پناهجو پذیرفته بود برای پناهجویان دور از دسترس‌تر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از اورشلیم پست، اقداماتی شامل پیگیری سریع درخواست‌هایی که براساس قانون پناهجویان بین‌المللی قابل پذیرش نیستند، حذف مجوز اقامت برای درخواست کنندگان تکراری و کنترل‌های شدیدتر بر اجازه اشتغال پناهجویان که توسط وزارت دادگستری تعیین شده، از جمله این تغییرات هستند.

وزارت دادگستری ژاپن همچنین طرحی را مبنی بر ارائه کمک‌های حقوق بشری و نه پناهجویی به افرادی مطرح کرده است که از جنگ و مناطق درگیر می‌گریزند و سیستمی را برای ارائه پناهگاه‌ به افرادی ایجاد کنند که در معرض انواع جدید آزار و اذیت مثل خشونت‌های جنسی قرار دارند.

فعالان اجتماعی ژاپن اما معتقدند این تغییرات، موانع بیشتری را در مسیر پناهجویانی قرار می‌دهد که سعی دارند به ژاپن برسند. علاوه بر این شرایط را برای بسیاری از 10 هزار پناهجویی که اکنون در ژاپن به سر می‌برند دشوارتر می‌کند.

مدیر سازمان پناهجویان ژاپن در این باره می‌گوید: در قیاس با انتظاراتمان از این تغییرات نگرانی‌های بیشتری داریم. احتمالا مردم اکنون به دلیل این محدودیت‌های بیشتر درخواست پناهندگی کمتری به ژاپن ارائه می‌دهند.

این در حالی است که ژاپن در سال 2014 از مجموع 5000 درخواست کننده پناهجویی تنها 11 نفر را پذیرفت.

انتهای پیام

کد N958406

وبگردی