آفتاب
سخنگوی رئیس جمهور سابق افغانستان اعلام کرد:

اتهام دستور «کرزی» در عدم حمله به مرکز آموزش طالبان کذب است

اتهام دستور «کرزی» در عدم حمله به مرکز آموزش طالبان کذب است

سخنگوی رئیس جمهور سابق افغانستان امروز اتهام مطرح علیه «حامد کرزی» مبنی بر دستور عدم حمله به مرکز آموزش طالبان را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شین هوا، «ایمل فیضی» سخنگوی حامد کرزی در بیانیه ای اعلام کرد: گفته هایی مبنی بر اینکه «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان دستور عدم عملیات نظامی علیه پایگاه آموزشی طالبان در استان «لوگر» را صادر کرده بود بی اساس است.

وی در این باره گفت: اگر کرزی به نیروهای امنیتی افغان دستور داده بود تا علیه پایگاه طالبان عملیات نظامی انجام نشود، در ۱۳ سال اخیر افشا می شد؛ چرا که این مسأله چیزی نیست که مخفی بماند.

ژنرال «داوود احمدی»، فرمانده پلیس لوگر دیروز اعلام کرده بود: رئیس جمهور پیشین دستور کتبی داده بود تا علیه این مرکز نظامی طالبان عملیاتی انجام نشود. وی گفت که هنوز دلیل منع اجرای عملیات نظامی علیه این مرکز بزرگ آموزشی طالبان مشخص نشده است.

فرمانده پلیس ولایت لوگر روز گذشته اعلام کرده بود: یکی از مراکز بزرگ عملیاتی طالبان در عملیات امروز نیروهای افغان در ولایت «لوگر» به طور کامل منهدم شد.

وی درباره این عملیات گفته بود: این مکان مرکز آموزش طالبان بود و در آن ۲۰۰ مربی به اعضاء طالبان آموزش هایی از قبیل عملیات انتحاری، تاکتیک های جنگی و شیوه های تبلیغاتی را تعلیم می دادند.

احمدی اظهار داشته بود: در این مرکز، آموزش نحوه انتقال سریع عاملان انتحاری و سازماندهی عملیات های انتحاری این گروه در کابل نیز به افراد ارائه می شد.

کد N958399

وبگردی