آفتاب

سفر وزیر خارجه مکزیک به مصر در پی کشته شدن گردشگران مکزیکی

سفر وزیر خارجه مکزیک به مصر در پی کشته شدن گردشگران مکزیکی

وزیر امور خارجه مکزیک امروز (سه‌شنبه)‌ به همراه بستگان گردشگران مکزیکی که در حمله اشتباهی نیروهای امنیتی مصر کشته شدند، به مصر سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت مکزیک با تاسف انگیز خواندن این اتفاق خواهان تحقیقات فوری درباره آن شده است.

روز یکشنبه یک کاروان متشکل از چند گردشگر مکزیکی در جریان یک عملیات نیروهای امنیتی مصر علیه شبه نظامیان در صحرای غربی این کشور، مورد حمله اشتباهی قرار گرفت که در جریان آن دست کم دو مکزیکی کشته و شش تن دیگر مفقود شدند.

وزارت کشور مصر گفت: نیروهای امنیتی این کشور که در تعقیب عناصر تروریست بودند به اشتباه چهار خودرویی که حامل این گردشگران بودند را هدف حمله قرار دادند.

این وزارتخانه در خصوص تعداد تلفات این حادثه گفت که 12 مکزیکی و مصری در جریان آن کشته و 10 تن دیگر نیز زخمی شدند.

کلودیا روییز ماسیئو، وزیر امور خارجه مکزیک اواخر روز دوشنبه گفت به همراه بستگان برخی از قربانیان این حادثه و پزشکان اختصاصی برای درمان زخمی‌ها، عازم قاهره می‌شود تا خواهان پاسخگویی مقامات مصری شود.

وی در فرودگاه بین‌المللی مکزیکو سیتی به خبرنگاران گفت: ما با ضایعه انسانی وحشتناک و حمله ناموجهی روبرو هستیم که ما را مجبور می‌کند، حفاظت از شهروندانمان را در اولویت قرار دهیم.

ماسیئو خاطرنشان کرد، مرگ دو مکزیکی در این حمله تایید شده و شش تن دیگر نیز زخمی شده‌اند و از وضعیت شش نفر دیگر نیز اطلاعی در دست نیست.

روییز ماسیئو تاکید کرد، با مقامات بلندپایه مکزیکی مذاکره خواهد کرد تا اطلاعاتی دست اول که موجب شفاف سازی درباره شرایط این حادثه تاسف انگیز که جان گردشگران مکزیکی بی‌گناه را گرفت، به دست آورد.

این مقام دولت مکزیک پیشتر اظهار کرده بود، این گروه گردشگران مکزیکی در 11 سپتامبر وارد قاهره شده و دو روز بعد از آن عازم صحرای غربی شد.

وی خاطرنشان کرد، شش تن از مکزیکی‌های زنده مانده از این حادثه به سفیر مکزیک در مصر گفته‌اند زمانی که برای صرف غذا توقف کردند هدف بمب‌های شلیک شده از سوی یک جنگنده و چند هلی کوپتر قرار گرفتند.

ماسیئو همچنین گفت، مصر وعده داده یک کمیته تحقیقات به سرپرستی نخست وزیر برای این حادثه تشکیل دهد.

همچنین جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، پرسنل سفارت آمریکا در مصر در حال بررسی گزارش‌ها درباره مشارکت بالقوه یک شهروند آمریکایی در این حادثه هستند.

انتهای پیام

کد N958300

وبگردی