آفتاب
یک نظرسنجی نشان می‌دهد؛

سکولارها و تندروهای مذهبی از دولت نتانیاهو ناراضی هستند

سکولارها و تندروهای مذهبی از دولت نتانیاهو ناراضی هستند

براساس یک نظرسنجی مشخص شد که با وجود اختلافات میان سکولارها و افراطی‌های مذهبی‌ اسرائیل، این دو در یک مساله با یکدیگر موافق هستند و آن زمانی است که پای امور مذهبی به میان می‌آید و در این مورد دولت اسرائیل ناکام می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، براساس یافته‌های یک نظرسنجی سالانه در امور مذهبی و سیاستگذاری‌های دینی، مشخص شد که 95 درصد از سکولارها و 81 درصد از افراطی‌های مذهبی اسرائیل از سیاست‌های دولت تل‌آویو درباره مذهب ناراضی هستند.

95 درصد از سکولارهای اسرائیل بابت رسیدگی دولت به مسائل مذهبی، ناراضی هستند.

همچنین در این نظرسنجی که توسط سازمان هادیش برگزار شد، آمده است که 81 درصد از افراطی‌های اسرائیلی همانند سکولارها از اقدامات و رویکرد دولت در قبال مسائل مذهبی ناراضی هستند.

با وجود آنکه احزاب مرتبط با افراطی‌های اسرائیلی در پی انتخابات مارس 2015، کنترل وزارت امور مذهبی و کمیته قدرتمند امور مالی و اقتصادی کنست را برعهده گرفتند، از دولت تل‌آویو به خاطر ناکامی در رسیدگی و پرداختن به امور مذهبی ناراضی هستند. این احزاب پس از آن به دنبال لغو بسیاری قوانین و اصلاحات دولت قبل شامل اعزام افراطی‌ها مذهبی‌ به ارتش هستند.

سازمان هادیش با پوشش گسترده طیف سوالات درباره سیاست مذهب در اسرائیل در این نظرسنجی مشخص کرد که اکثر اسرائیلی‌ها از تغییر سیاست مذکور حمایت می‌کنند. همچنین در این نظرسنجی آمده که 64 درصد یهودیان اسرائیل از به رسمیت شناختن مذاکرات موسوم به "محافظه کار و اصلاح" حمایت می‌کنند.

همچنین 86 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از حضور مردان مذهبی در خدمت سربازی با حضور در سرویس‌های ملی مدنی حمایت کردند.

64 درصد از یهودیان اسرائیل نیز اعلام کردند که می‌خواهند اسرائیل ازدواج مدنی یا اتحادیه‌های مدنی را اجرایی کند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که حمایت از ازدواج همجنس‌گرایان از 54 درصد سال گذشته میلادی به 64 درصد افزایش یافته است. این افزایش حمایت در پی قانونی شدن این نوع ازدواج در آمریکا و حمله به یک رژه همجنس گرایان در ژوئیه در اسرائیل است که منجر به کشته شدن یک دختر 16 ساله شد.

انتهای پیام

کد N958276

وبگردی