آفتاب
با اقرار به شکست سازمان ملل در حل بحران یمن؛

سخنگوی بان‌ کی‌مون: پرچم فلسطین به زودی بر فراز سازمان ملل برافراشته می‌شود

سخنگوی بان‌ کی‌مون: پرچم فلسطین به زودی بر فراز سازمان ملل برافراشته می‌شود

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر اینکه پرچم‌های فلسطین و واتیکان به عنوان دو کشور ناظر غیر عضو طی 15 روز آتی برافراشته خواهد شد، بر لزوم از سرگیری گفت‌وگو میان طرف‌های یمنی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در گفت‌وگو با روزنامه "الریاض" عربستان تاکید کرد، در سال جاری میلادی و مشخصا طی 15 روز آتی پرچم‌های فلسطین و واتیکان به عنوان دو کشور ناظر غیر عضو به زودی برافراشته خواهد شد.

دوجاریک اظهار داشت: بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل بر این باور است که اتحاد شورای امنیت بسیار ضروری است و اعضای این شورا باید در راستای تحقق امنیت و صلح بین المللی با یکدیگر متحد باشند و همکاری کنند.

سخنگوی بان کی مون درباره موفقیت و شکست این نهاد بین المللی نیز گفت: بیشتر مردم از شکست سازمان ملل در مساله سوریه سخن می‌گویند در واقع ما نتوانستیم در این زمینه به یک توافق سیاسی برسیم و بخشی از این ناکامی در رابطه با عدم توافق کشورهای بزرگ جهان و شورای امنیت از یک سو و قدرت‌های بزرگ منطقه‌ای که در درگیری‌ها شرکت دارند از سویی دیگر است.

وی ادامه داد: با این حال بان کی مون و نهادهای حامی حقوق بشر در سازمان ملل بیش از توان خود برای کمک به حدود چهار میلیون پناهجوی سوری و نیز صدها هزار تن از آوارگان سوری داخل این کشور تلاش می‌کنند.

دوجاریک تاکید کرد: اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل در یمن اکنون در راستای انجام رایزنی‌های جدید با دولت فراری یمن و دیگر طرف‌ها وارد ریاض شده است.

ولد شیخ احمد روز پنج شنبه اعلام کرد مذاکرات صلح یمن با مشارکت جنبش انصارالله و عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری فراری یمن به زودی از سر گرفته می‌شود.

اما هادی که ابتدا مشارکت خود در این مذاکرات خبر داده بود روز شنبه اعلام کرد تا زمانی که انصارالله عقب نشینی نکند در هیچ مذاکراتی شرکت نخواهد کرد.

دوجاریک تاکید کرد: دبیرکل سازمان ملل هنوز بر این باور است که جنگ یمن هیچ راه حلی نظامی ندارد و ما به تلاش‌های خود برای ترغیب طرف‌های یمنی به آغاز گفت‌وگو ادامه می‌دهیم گرچه برخی نظری بر خلاف ما دارند اما دیدگاه ما همین است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با اشاره به اینکه بیش از 21 میلیون یمنی یعنی بیش از 80 درصد ساکنان این کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، گفت همه طرف‌های یمنی باید فورا و با حسن نیت خود را به دستیابی به راه حل سیاسی ملزم کنند.

انتهای پیام

کد N958177

وبگردی