آفتاب

حزب اردوغان حمایت لازم برای کسب اکثریت پارلمانی را ندارد

حزب اردوغان حمایت لازم برای کسب اکثریت پارلمانی را ندارد

براساس نتایج نظرسنجی پایگاه "متروپل"، حمایت از حزب حاکم عدالت و توسعه از 9 / 40 درصد در انتخابات پارلمانی ژوئن سال جاری میلادی به 4 / 41 درصد افزایش یافته اما برای کسب آرای کافی برای تشکیل دولت تک‌حزبی در انتخابات زودهنگام اول نوامبر (10 آبان) کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، انتخابات پارلمانی هفتم ژوئن سال جاری میلادی نشان داد که حزب عدالت و توسعه برای نخستین بار از سال 2002 میلادی که به قدرت رسید، اکثریت خود را از دست داده است.

احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه پس از ناکامی در تضمین یک توافق ائتلافی، در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام در نوامبر سال جاری میلادی یک کابینه موقت تشکیل داده است.

نتایج نظرسنجی پایگاه "متروپل" نشان داد، میزان حمایت از حزب اپوزیسیون سکولار "مردم جمهوری‌خواه" 3 / 27 درصد، حزب ناسیونالیست "حرکت ملی‌گرا" 3 / 15 و حزب حامی کردهای"دموکراتیک خلق" 13 درصد است.

در انتخابات پارلمانی ژوئن سال جاری میلادی حزب "مردم جمهوری‌خواه" 25 درصد آراء را کسب کرد در حالی که حزب "حرکت ملی‌گرا" 3 / 16 درصد و حزب "دموکراتیک خلق" 1 / 13 درصد آراء را بدست آورد. این نظرسنجی دوم تا پنجم سپتامبر صورت گرفته و در آن 2540 تن شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N958150

وبگردی