آفتاب

درخواست 32 کشور جهان از بحرین برای بهبود وضعیت حقوق بشر

درخواست 32 کشور جهان از بحرین برای بهبود وضعیت حقوق بشر

32 کشور جهان با امضای طوماری از مقامات آل خلیفه خواستند اقدامات خود در راستای بهبود وضعیت حقوق بشر در این کشور ارتقا دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد، کشور سوئیس به نمایندگی از 32 کشور جهان در طوماری در جریان نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل از مقامات آل خلیفه خواست تدابیر بیشتری در راستای حفظ حقوق بشر در بحرین اتخاذ کنند.

در این طومار آمده است: با وجود اینکه کشورهای امضاکننده این طومار از گام‌هایی که دولت منامه در این زمینه برداشته، استقبال می‌کنند اما همچنان وضعیت حقوق بشر در بحرین عامل نگرانی شدید این کشورها است.

در این طومار نسبت به گزارش‌هایی مبنی بر تحت فشار قرار گرفتن و حبس مدافعان حقوق بشر و اشخاصی که به دنبال حق آزادی بیان خود هستند و با برگزاری تجمع‌های مسالمت‌آمیز فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند به شدت ابراز نگرانی شده است.

در متن طومار مذکور که از حمایت ویژه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان برخوردار است، بازداشت و حبس اشخاص کم سن و سال به دلیل تظاهرات و یا نبود شرایط برای اجرای عادلانه محاکمه آل خلیفه محکوم شده است.

امضاکنندگان این طومار از دولت بحرین خواستند اطلاعات به دست آمده درخصوص شکنجه و اهانت به زندانیان را پیگیری کند و اجازه دهد محقق ویژه سازمان ملل برای تهیه گزارش از شکنجه در این کشور و صدور دستور عدم استفاده از زور توسط نیروهای امنیتی علیه معترضان و تظاهرکنندگان وارد این کشور شود.

در مقابل عیسی الحمادی، وزیر اطلاع‌رسانی بحرین با حمایت از سیاست‌های کشورش، هرگونه کوتاهی دولت منامه به ویژه عدم اجرای دستورالعمل‌های کمیته حقیقت‌یاب و بیانیه‌های شورای حقوق بشر را تکذیب کرد و مدعی شد: درخصوص اتهام منامه به استفاده از زور و خشونت، باید بگویم که بحرین اقدامات بسیاری در پیش گرفته و تلاش‌های بسیاری کرده اما با وجود خشونت و تروریسم در کشور، تعداد این موارد زیاد نیست.

الحمادی ادامه داد که ما کاری که باید برای جلب رضایت شهروندانمان و نه جلب رضایت کشورها و سازمان‌ها را انجام دادیم و امروز وضعیت امنیتی بحرین با وجود حوادث مختلف از "ثبات" برخوردار است.

انتهای پیام

کد N958061

وبگردی