آفتاب
در دو نامه‌ به شورای امنیت و سازمان ملل؛

سوریه: شورای امنیت به تعهداتش در قبال تروریسم عمل کند

سوریه: شورای امنیت به تعهداتش در قبال تروریسم عمل کند

وزارت خارجه سوریه خواهان پایبندی شورای امنیت به مبارزه با تروریسم و تحت پیگرد قرار دادن گروه‌های تندرو از طریق همکاری و هماهنگی با دمشق شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری سوریه نیوز، وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امینت اعلام کرد: گروه‌های تروریستی روز دوشنبه جنایت تروریستی جدیدی را علیه ساکنان استان "حسکه" مرتکب شده و دو خودروی بمب‌گذاری شده را در میان غیر نظامیان منفجر کردند که به کشته شدن 20 تن و زخمی شدن 100 تن دیگر انجامید.

در این نامه‌ها آمده است این جنایت تروریستی که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید رخ داد ادامه سلسله جنایت‌های گروه‌هایی همچون داعش، جبهه النصره و جیش الاسلام برای ترساندن غیرنظامیان و در واکنش به پیروزی‌های ارتش سوریه است. ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که اگر ادامه حمایت مستقیم ترکیه، عربستان، قطر و برخی کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی نبود چنین جنایتی رخ نمی داد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که ما از شورای امینت می‌خواهیم تا به تعهدات خود درباره مبارزه با تروریسم و تحت پیگرد قرار دادن گروه‌های تروریستی از طریق همکاری و هماهنگی با دولت سوریه پایبند باشد. ما از سازمان ملل و شورای امنیت می‌خواهیم تا این جنایت شنیع را محکوم کرده و به مسئولیت خود در زمینه مبارزه با تروریسم عمل کنند.

با اینکه دمشق همواره تاکید می‌کند که شورای امنیت و سازمان ملل باید اقدامات جدی را برای توقف اقدامات تروریست‌ها و محاکمه کشورهای حامی آن‌ها اتخاذ کند اما شورای امنیت و سازمان ملل تنها به محکوم کردن برخی اقدامات تروریست‌ها اکتفا کرده و اقدام جدی را در این زمینه اتخاذ نمی‌کنند.

انتهای پیام

کد N957968

وبگردی