آفتاب
در آستانه سفر نماینده سازمان ملل به سوریه؛

الوطن سوریه: دی میستورا باید به دمشق توضیح دهد

الوطن سوریه: دی میستورا باید به دمشق توضیح دهد

برخی ناظران در دمشق بر این باورند که استفان دی‌ میستورا به طور کل در فعالیت‌های خود دیدگاه آمریکا و عربستان مبنی بر حمایت از تروریسم را در پیش گرفته و در سوریه به دنبال راه‌حلی است که این دو کشور را راضی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برخی منابع نظارتی در شهر دمشق در گفت‌وگو با روزنامه الوطن سوریه اظهار داشتند: استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در اجرای وظیفه محول شده‌اش، به طور کلی دیدگاه آمریکایی - عربستانی مبنی بر لزوم حمایت از تروریسم را در پیش گرفته و تلاش می‌کند به راه‌حل سیاسی دست یابد که مطابق با توهمات این دو کشور است و ریاض این راه‌حل را گزینه نظامی می‌داند که در واقع مقصود از آن راه‌حل تروریستی است.

منابع مذکور عنوان داشتند، لازم است دی میستورا طی مذاکرات خود در دمشق توضیح دهد راه‌حل سیاسی ارائه شده برای مقابله با تروریسمی که از سوی کشورهای عربستان، قطر و ترکیه حمایت مالی می‌شود چگونه می‌تواند باشد و یک فرستاده سازمان ملل چگونه می‌تواند قطعنامه‌های شورای امنیت در خصوص مقابله با تروریسم را نادیده بگیرد؟

این در حالی است که سامح شکری، وزیر خارجه مصر در دیدار با دی‌ میستورا در قاهره درباره خطرات اتلاف وقت در سایه بحران هر روزه مردم سوریه و بحران انسانی این کشور هشدار داد و گفت: مصر از تمامی گروه‌های سوری می‌خواهد که به پیشنهادات دی میستورا پاسخ مثبت بدهند.

دی میستورا شکری را در جریان تلاش‌های خود در زمینه تشکیل چهار گروه عملی و گروه تماس ویژه سوریه و چارچوب زمانی برای اجرای آن قرار داد.

انتهای پیام

کد N957738

وبگردی