آفتاب
کاخ سفید اعتراف کرد؛

دغدغه های مسکو در قبال سوریه ناقض منافع دیگر کشورها نیست

دغدغه های مسکو در قبال سوریه ناقض منافع دیگر کشورها نیست

سخنگوی کاخ سفید ضمن تاکید بر لزوم درک نگرانی های مسکو در قبال بحران سوریه از احتمال گفتگوی رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، همزمان با افزایش نگرانی غرب از تشدید تحرکات نظامی مسکو در خاک سوریه، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی خود تاکید کرد که دغدغه های روسیه در قبال مبارزه با افراط گرایی و تروریسم در تضاد با منافع دیگر کشورها نیست.

وی در اینباره گفت: گزارش های ۴۸ ساعت اخیر نشان می دهد که منافعی که مسکو در خاک سوریه دنبال می کند در تضاد با منافع دیگر کشورهای جهان قرار ندارد.

ارنست افزود: روس ها قاعدتا از بابت تشدید خشونت ها در منطقه ای که در حال حاضر هم به قدر کافی خطرناک هست، نگرانی های خاص خود را دارند به ویژه آنکه سوریه حکم یکی از شرکای مسکو را دارد و روسیه در آنجا سرمایه گذاری های عظیمی داشته است.

با این حال، ارنست بار دیگر این ادعا را که ادامه حمایت روسیه از بشار اسد به بی ثباتی منطقه دامن می زند، تکرار کرد.

وی بار دیگر از سوریه خواست تا با ۶۰ کشوری که به اسم مبارزه با داعش به ائتلاف هوایی آمریکا پیوسته اند، همکاری داشته باشد.

از سوی دیگر، ارنست احتمال گفتگوی رؤسای جمهور آمریکا و روسیه را برای رفع نگرانی ها درباره افزایش حضور نظامی مسکو در خاک سوریه رد نکرد.   

وی گفت: قاعدتا نمی توانم امکان گفتگوهای آتی در سطح ریاست جمهوری را رد کنم. حتی اگر شرایط ایجاب کند این احتمال که رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در موقعیت فعلی با هم گفتگو کنند هم قابل انکار نیست.

آمریکا ادعا می کند که طی هفته های گذشته شاهد انتقال مستمر تجهیزات و نیروهای روسی به سوریه بوده است و این تحرکات فرض ایجاد یک پایگاه هوایی را تقویت می کند.

این در حالی است که سفیر سوریه در مسکو ادعاهای رسانه های غربی را مبنی بر حضور نظامی روسیه در خاک سوریه، کذب دانسته است.  

کد N957569

وبگردی