آفتاب

اولین دادگاه تجدیدنظر در حکم شیخ علی سلمان امروز برگزار می‌شود

اولین دادگاه تجدیدنظر در حکم شیخ علی سلمان امروز برگزار می‌شود

دادگاه بحرین امروز (سه شنبه) اولین جلسه تجدیدنظر در حکم صادر شده علیه شیخ علی سلمان را که به چهار سال زندان محکوم شده بود برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد، جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین گروه مخالف دولت در این کشور ضمن اعلام این خبر تاکید کرد در دادگاه تجدیدنظر شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق سه حالت وجود دارد. اول اینکه در صورت مخالفت دادگاه بحرین با تجدیدنظر حکم وی در بدترین حالت به 18 سال زندان افزایش می‌یابد. حالت دوم اینکه حکم چهار سال زندان شیخ سلمان تایید می‌شود و در حالت سوم، در صورتی که دادگاه بحرین ادله ارائه شده در جلسه تجدیدنظر مبنی بر لغو اتهامات علیه شیخ سلمان را بپذیرد دادگاه مجبور است حکم صادر شده را لغو و وی را آزاد کند.

در همین راستا، جواد فیروز، یکی از رهبران جمعیت الوفاق که در سی‌امین دوره فعالیت‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو شرکت کرده بود با اشاره به اینکه فعالیت‌های سیاسی این جمعیت به شدت از سوی مقامات آل خلیفه مورد هدف قرار می‌گیرد، از جامعه بین الملل خواست رژیم آل خلیفه را برای آزادی هرچه زودتر شیخ سلمان تحت فشار بگذارد.

دادگاه بحرین 17 ژوئن گذشته شیخ علی سلمان را به اتهامات ساختگی از جمله "تحریک علیه خشونت" به چهار سال زندان محکوم کرد. همزمان جمعیت الوفاق نیز اعلام کرد که این حکم باعث شکل گیری اعتراضات گسترده‌تری خواهد شد.

بحرین از فوریه 2011 شاهد اعتراضات مردمی برای دموکراسی و برقراری عدالت است.

انتهای پیام

کد N957567

وبگردی