آفتاب

دیدار خالدمشعل با اردوغان/ آنکارا تحرک جدی سازمان ملل علیه تجاوزات اسرائیل را خواستار شد

دیدار خالدمشعل با اردوغان/ آنکارا تحرک جدی سازمان ملل علیه تجاوزات اسرائیل را خواستار شد

رئیس‌جمهوری ترکیه در دیدارش با خالد مشعل در آنکارا، تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و مقدسات فلسطین را محکوم کرد. وی همچنین در تماس تلفنی با بان کی مون اقدام جدی سازمان ملل برای توقف اقدامات رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس اخیرا به همراه هیاتی از مسئولان این جنبش به ترکیه سفر کرد تا با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور و دیگر مسئولان دیدار و گفتگو کند.

وی در دیدار با اردوغان که پشت درهای بسته انجام شد درخصوص مساله فلسطین و یورش وحشیانه نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی گفتگو کرد.

در این دیدار اردوغان یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران فلسطینی را محکوم و تاکید کرد که حوادث اخیر در مسجد الاقصی نگران کننده است.

مشعل نیز از اردوغان به دلیل حمایت از مسئله و مردم فلسطین قدردانی کرد.

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی همزمان با نزدیک شدن اعیاد سال نو یهودیان و با حمایت نیروهای پلیس صورت گرفت. طی درگیری این نیروها با نمازگزاران تعداد زیادی از فلسطینی‌ها زخمی و بازداشت شدند.

در همین راستا، اردوغان در گفتگوی تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین یورش نیروهای رژیم صهیونیستی را محکوم و تاکید کرد که آنکارا نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا جامعه جهانی موضعی جدی‌تر در قبال این مساله اتخاذ کند.

رئیس جمهوری ترکیه در گفتگوی تلفنی با بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل نیز خواهان اقدام جدی این سازمان برای توقف هتک حرمت مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها را خواستار شد.

وی همچنین نسبت به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای تقسیم زمانی و مکانی الاقصی ابراز نگرانی کرد.

در مقابل بان کی مون نیز از اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی را خلاف قوانین بین المللی خواند.

با وجود اینکه ترکیه و برخی کشورهای عربی همواره اقدامات اسرائیل را محکوم و همبستگی خود را با فلسطین اعلام می کنند اما تاکنون اقدام جدی برای توقف اقدامات رژیم صهیونیستی اتخاذ نکرده‌اند.

واشنگتن نیز همواره از اسرائیل حمایت به عمل آورده است هرچند که در دوره اخیر اختلافاتی میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در پی توافق هسته‌ای ایران و غرب به وجود آمده است. تنها اقدام جدی و خوبی که جامعه بین الملل اخیرا آن را اتخاذ کرد موافقت با برافراشته شدن پرچم فلسطین در سازمان ملل بود.

انتهای پیام

کد N957494

وبگردی