آفتاب

پنتاگون: روسیه درحال ایجاد یک پایگاه هوایی در لاذقیه سوریه است

پنتاگون: روسیه درحال ایجاد یک پایگاه هوایی در لاذقیه سوریه است

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که هدف روسیه از مستقر کردن ادوات نظامی سنگین در غرب سوریه، تلاش برای ایجاد پایگاهی جهت انجام عملیات هوایی در نزدیکی لاذقیه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جف دیویس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: تحرکات نظامی اخیر روسیه در سوریه نشان می‌دهد که آنها قصد دارند از پایگاه نظامی جنوب لاذقیه به عنوان پایگاه "عملیات هوایی خط مقدم" خود استفاده کند.

مسئولان آمریکایی نیز اخیرا اعلام کرده‌اند که روسیه تعدادی تانک را در فرودگاه جنوب شهر لاذقیه مستقر کرده است و به نظر می‌رسد از این تانک‌ها برای حمایت از نظامیان روس که در فرودگاه لاذقیه حضور دارند، استفاده می‌کند.

اخیرا واشنگتن از حضور نظامی گسترده روسیه در سوریه ابراز نگرانی کرده بود اما مسکو اعلام کرد که روسیه هیچگاه حمایت نظامی خود از نظام سوریه برای مبارزه با تروریسم را مخفی نکرده است.

مسکو برای حمایت از ناوگان دریایی خود از پایگاهی در بندر طرسوس استفاده می‌کند و تاکید دارد که نظام سوریه را به سلاح‌ و تجهیزات نظامی از جمله جنگنده و موشک‌های پیشرفته مجهز کند.

این در حالی است که مخالفان سوری و کشورهای غربی مسکو را متهم می‌کنند که با مسلح کردن ارتش سوریه در افزایش درگیری‌ها در این کشور شرکت می‌کند.

از سوی دیگر ریاض حداد، سفیر سوریه در مسکو وجود هرگونه نیروی نظامی روسیه در خاک سوریه را تکذیب کرد.

پیشتر نیز مسئولان سوری اعلام کرده بودند که حضور نظامی روسیه در سوریه تنها به مشاوران نظامی در چارچوب توافق‌های نظامی میان دو کشور محدود می‌شود.

اخیرا گزارشاتی منتشر شد که نشان می‌دهد روسیه نیروهایی را به سوریه اعزام کرده و به طور مستقیم در عملیات ضد داعش شرکت می‌کند.

همزمان با تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه برخی کشورها حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسی که به سمت سوریه می‌روند بسته‌اند.

انتهای پیام

کد N957447

وبگردی