آفتاب

اولاند: حملات هوایی فرانسه در سوریه لازم است/مبارزه با داعش و بوکوحرام یکسان است

اولاند: حملات هوایی فرانسه در سوریه لازم است/مبارزه با داعش و بوکوحرام یکسان است

رئیس‌جمهوری فرانسه در دیدار با همتای خود از نیجریه گفت که حملات هوایی فرانسه علیه تروریست‌های داعش در سوریه لازم خواهد بود و مبارزه علیه داعش و گروه‌ شبه‌نظامی بوکوحرام یکسان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ "فرانسوا اولاند"، رئیس‌جمهوری فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با "محمدو بوهاری"، رئیس‌جمهوری نیجریه تاکید کرد: ما بخشی از ائتلاف ضد داعش در عراق هستیم. ما پروازهای شناسایی بر فراز سوریه را آغاز کرده‌ایم تا در صورتی که نیاز بود و حتما نیاز خواهد شد، حملات هوایی در آنجا را بررسی کنیم.

فرانسه تاکنون در حملات هوایی ضد داعش در عراق مشارکت داشته است و نه سوریه؛ چراکه هراس داشته چنین اقداماتی به تقویت نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه بینجامد. پاریس همچنین به شدت درگیر مبارزه با شبه‌نظامیان القاعده در غرب آفریقا است و حمایت لجستیکی و اطلاعاتی از نیجریه و کشورهای همسایه آن برای مبارزه با شبه‌نظامیان بوکوحرام به عمل می‌آورد.

رئیس‌جمهوری فرانسه در ادامه سخنانش در پاریس تاکید کرد: بوکوحرام با داعش مرتبط است و از آن کمک دریافت می‌کند. مبارزه علیه بوکوحرام، مبارزه علیه داعش است. دیگر ممکن نیست که بین تروریسم در مناطق مختلف وجه تمایز قائل شد. این همان تروریسمی است که توسط همان ایدئولوژی مرگبار تقویت شده است.

رئیس‌جمهوری نیجریه برای سفری سه روزه به فرانسه رفته است و به دنبال جلب حمایت بیشتر پاریس برای مقابله با شبه‌نظامیان بوکوحرام است. وی درباره گسترش این گروه تروریستی پس از اعلام وفاداری به داعش هشدار داد. وی گفت: می‌دانیم که بوکوحرام با داعش مرتبط است.

بوهاری پس از روی کار آمدن در سه ماه پیش به عنوان رئیس‌جمهور بزرگترین اقتصاد آفریقا، وعده تشدید مبارزه با بوکوحرام را داد؛ گروهی که در شش سال گذشته جان دست‌کم 15 هزار تن را گرفته و بیش از دو میلیون تن را بی‌خانمان کرده است.

انتهای پیام

کد N957433

وبگردی