آفتاب
تحولات یمن؛

کشته شدن یک نظامی عربستان در جازان/ تغییر در ترکیب دولت فراری

کشته شدن یک نظامی عربستان در جازان/ تغییر در ترکیب دولت فراری

هلاکت یک نظامی سعودی در منطقه جازان، کشته شدن ۶ آواره سومالیایی در حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان به استان مأرب و تغییر در ترکیب کابینه دولت فراری یمن از جمله تحولات اخیر یمن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع عربی، منصور الترکی سخنگوی وزارت کشور عربستان اعلام کرد یک نظامی سعودی در حملات از خاک یمن به منطقه جازان این کشور کشته شده است.

وی افزود: یکی از مراکز مرزبانی در منطقه جازان در معرض شلیک گسترده از داخل خاک یمن قرار گرفته که در نتیجه آن یک نظامی به نام «عباد بکری عبدالله قیسی» کشته شد. این ششمین نظامی عربستان است که طی ۲۴ ساعت گذشته کشته می شود.

از سوی دیگر منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن تغییراتی را در ترکیب دولت خالد بحاح در وزارتخانه های نفت، جوانان و ورزش و بهداشت انجام داد. منصور هادی با صدور حکمی سیف محسن عبود الشریف را به عنوان وزیر نفت و معادن، نایف صالح البکری را به عنوان وزیر وزش و جوانان و ناصر محسن باعوم را به عنوان وزیر بهداشت عمومی و مسکن انتخاب کرد.

همچنین یک مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با خبرگزاری آلمان عنوان کرد: امارات فشارهایی زیادی را به هادی برای برکناری البکری از استانداری عدن اعمال کرد. به گفته این منبع، امارات تهدید کرده است که در صورت عدم برکناری البکری از استانداری عدن، فعالیت های خود را در این استان متوقف خواهد کرد. هنوز جانشین وی در استانداری عدن مشخص نشده است.

یک روزنامه نزدیک به عربستان در گزارشی از اختلافات زیاد میان هادی و بحاح نوشت و پیش بینی کرد که هادی ترکیب کابینه دولت و حتی بحاح را تغییر دهد ولی به نظر می رسد میانجیگری عربستان باعث پایان یافتن اختلافات آنها شده است.

در خبر دیگری خبرگزاری رسمی یمن اعلام کرد ۶ شهروند سومالیایی در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان به شهر حریب واقع در استان مأرب کشته شدند. بر این اساس جنگنده های ائتلاف گروهی از آوارگان سومالیایی را در شهر حریب هدف قرار دادند که بر اثر آن ۶ نفر کشته شده و ۳ نفر دیگر زخمی شدند.

کد N957302

وبگردی