آفتاب

انتقاد شدید کوربین از تدابیر ضد کارگری دولت کامرون

انتقاد شدید کوربین از تدابیر ضد کارگری دولت کامرون

رهبر جدید حزب کارگر انگلیس، محافظه کاران تحت رهبری نخست وزیر این کشور را متهم به تحت فشار قرار دادن طبقه کارگر با استفاده از پیش نویس قانون جدیدی به منظور سخت‌ کردن شرایط اعتصاب و تحصن برای اتحادیه‌های کارگری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جرمی کوربین، رهبر جدید حزب کارگر انگلیس در مقاله‌ای که امروز (دوشنبه) در نشریه دیلی میرِر منتشر کرد گفت: انگلیس در حال حاضر سختگیرانه‌ترین قوانین مربوط به اتحادیه‌های تجاری را در غرب اروپا دارد و حتی محافظه کاران حاکم در این کشور نیز لایحه اخیر را شبیه به قوانین یک دیکتاتوری فاشیستی دانستند.

این اظهارات کوربین در حالی مطرح شده که دولت محافظه‌کار دیوید کامرون قصد دارد قوانینی را به پارلمان انگلیس معرفی کند تا شرایط را برای اعتصاب و تحصن اتحادیه‌های تجاری سخت‌تر کند.

جرمی کوربین که روز شنبه به عنوان رهبر جدید حزب کارگر برگزیده شد، اعلام کرده که از این موفقیت خود برای به چالش کشیدن مواضع دولت انگلیس در زمینه اتحادیه‌های تجاری و تدابیر رفاهی استفاده خواهد کرد.

وی در مقاله اخیر خود نوشت: محافظه کاران مدعی بودند که حزب حامی طبقه سخت کوش انگلیس هستند اما امروز و فردا ما در پارلمان خواهیم دید که این ادعای آنها غلط است.

وی افزود: محافظه کاران از دو ناحیه طبقه کارگر را هدف قرار دادند که نخست، حمله به اتحادیه‌های تجاری است که از شغل‌ها و افزایش حقوق حمایت می‌کنند و دوم حمله به اعتبارات مالیاتی است که چتر ایمنی را برای میلیون‌ها نفری که درگیر شغل‌های کم درآمد هستند فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما نیازمند موضع مخالف سرسختانه حزب کارگر، افشای ادعاهای واهی محافظه کاران و حمایت جسورانه از خانواده‌های کارگر هستیم.

انتهای پیام

کد N957172

وبگردی