آفتاب
معاون سازمان بسیج دانشجویی:

100 سوال مهم و اساسی از محتوای برجام داریم

100 سوال مهم و اساسی از محتوای برجام داریم

معاون سازمان بسیج دانشجویی با بیان این‌که «حلقه مفقوده ورزش در کشور ما ،اخلاق و معنویت است» گفت: باید اخلاق و معنویت روح حاکم بر فعالیت‌های ورزشی ما باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مجتبی باستان در افتتاحیه مسابقات فوتسال دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور، «جام شهدای مدافع حرم» با انتقاد از تبدیل ورزش به صنعت و تجارت اظهار کرد: باید منش و روش پهلوانی در جامعه ورزشی حکم فرما شود نه این‌که صرفاً به سمت ورزش قهرمانی پیش برویم و به جای تبدیل ورزش به فرهنگ بدنبال تجارت از طریق آن باشیم.

وی ادامه داد: اگر به دنبال ترویج اخلاق و معنویت در ورزش نباشیم به اهداف عالیه آن نخواهیم رسید؛ چراکه در اسلام هدف از ورزش،رشد اخلاق و معنویت است.

وی با اشاره به بی‌اخلاقی‌های متعدد موجود در ورزش کشور، گفت: اگر در فعالیت‌های ورزشی اخلاق و معنویت را کنار بگذاریم و یا آن را کمرنگ ببینیم، نتیجه‌اش می‌شود همین جنجال‌ها و اتفاقاتی که هر روزه در سطح ورزش‌های قهرمانی متعدد در کشور می‌بینیم.

معاون سازمان بسیج دانشجویی افزود: حواشی امروز ورزش کشور ناشی از کم رنگ شدن اخلاق و معنویت است و به همین خاطر است که از رشد و پیشرفت در برخی رشته‌های ورزشی خبری نیست.

وی از دانشجویان بسیجی ورزشکار به عنوان سفیران ورزش در دانشگاه‌ها یاد کرد و خطاب به جمع حاضر گفت: دانشجوی بسیجی به عنوان سکان‌دار عرصه دفاع از ارزش‌ها در دانشگاه باید به دنبال ترویج اخلاق و معنویت باشد و انتظار ما از شما دانشجویان ورزشکار بسیجی ترویج درست اخلاق در ورزش دانشگاه‌ها و همچنین سطح جامعه است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره مسایل هسته‌ای با ذکر جمله معروف شهید بهشتی مبنی بر این‌که «دانشجو مؤذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود» اظهار کرد: دانشجوی بسیجی به عنوان قشر تأثیرگذار دانشگاه در بزرگترین تشکل دانشجویی کشور،علاوه بر فعالیت‌های ورزشی باید با تبیین و تحلیل درست مسائل مختلف جامعه به نقش‌آفرینی و روشنگری بپردازد.

معاون سازمان بسیج دانشجویی، تبیین درست مسائل هسته‌ای و بحث مهم مذاکرات هسته‌ای را از جمله مواردی دانست که دانشجویان باید با مطالعه دقیق و کامل پیرامون آن به تحلیل درست از آنچه رخ داده است برسند.

وی از دانشجویان بسیجی ورزشکار خواست؛ متن برجام را از منظر حقوقی،سیاسی وفنی به طور کامل و دقیق مطالعه و مورد بررسی قرار دهند و گفت: این بررسی منجر به این خواهد شد که به مفهوم توافق خوب و یا بد بیشتر آگاهی پیدا کنیم و بدانیم که آیا خطوط قرمز مد نظر نظام و رهبری در آن رعایت شده است یا خیر.

وی در ادامه با اشاره به نقش دانشجویان در مطالبه‌گری از مسئولین اظهار کرد: ما در بسیج دانشجویی 100 سوال مهم و اساسی از محتوای برجام داریم که از مسئولین خواستار پاسخگویی صریح،دقیق و شفاف به آن هستیم. اگر مسئولین هسته‌ای و تیم مذاکره کننده به این 100 سوال دانشجویان بسیجی پاسخ قانع کننده بدهند،از نظر ما معیارهای توافق خوب در برجام رعایت شده است و ما از آن حمایت خواهیم کرد.اگر به این 100 سوال پاسخ درست داده نشود و ابهامات دانشجویان رفع نگردد ، به معنای واقعی کلمه این توافق مصداق یک توافق بد است که با عدم رعایت خطوط قرمز نظام ،عزت ملی را خدشه دار خواهد کرد.

معاون سازمان بسیج دانشجویی از دانشجویان بسیجی به عنوان اعضای تشکلی بیدار خواست؛ با روحیه مطالبه گرانه خود که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است،از مسئولین امر در این زمینه پاسخ بخواهند و با بیان این‌که «مسئولین نباید صرفاً به نتایج اقتصادی توافق هسته‌ای توجه کنند» افزود: این‌که مدام از ابعاد اقتصادی در این توافق سخن بگوییم و از ابعاد و نتایج فرهنگی،سیاسی و حتی امنیتی آن غافل شویم درست نیست،از کجا معلوم که این توافق در همان زمینه اقتصادی هم موجب گشایش شود،در حالی که به تبعات دیگر آن در سایر زمینه‌ها توجهی نمی‌کنیم؟

وی در پایان با بیان این‌که «دانشجویان باید از دولتمردان بخواهند که یک نمونه از نتایج مثبت اقتصادی این توافق را بازگو کنند تا موضوع روشن تر گردد»، گفت: دانشجویان بسیجی به عنوان فرزندان معنوی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها به عنوان چشم بیدار جامعه، در مورد موضوع مهم هسته ای کاملا دقیق هستند و وظیفه خود می‌دانند با مطالبه‌گری از مسئولین نسبت به روشنگری و تبیین درست واقعیات اقدام کنند.

انتهای پیام

کد N957156

وبگردی