آفتاب

پاکسازی کامل برخی مناطق کراچی توسط نیروهای امنیتی پاکستان

پاکسازی کامل برخی مناطق کراچی توسط نیروهای امنیتی پاکستان

مقام‌های پاکستان اعلام کردند، با وجود اینکه برخی مناطق پشتون‌نشین شهر کراچی تا مدتی پیش جزو پایگاه‌های طالبان و به اصطلاح مناطق ورود ممنوع آنها محسوب می‌شدند و مردم محلی در وحشت اخاذی‌ها و باجگیری‌ها آنها به سر می‌بردند اما اکنون این مناطق پاکسازی شده‌اند و وضعیت در آنها کاملا تغییر کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک مقام ارشد پلیس پاکستان که در خطرناکترین مناطق شهر کراچی خدمت می‌کند، گفت: این مناطق سابقا مناطق جنگی محسوب می شدند اما ما آنها را آزاد کردیم.

وی در حال رانندگی در شهر 20 میلیونی کراچی، جایی که به گفته مقام های اطلاعاتی افغانستان ملا عمر، رهبر سابق طالبان در سال 2013 در آنجا سکونت داشته گفت: مناطقی در کراچی که در انجا طالبان حضور داشته باشد، اکنون وجود ندارند. می‌توانم با اطمینان بگویم که 70 تا 80 درصد از شبه نظامیان پاکستان این شهر را ترک کرده اند. تنها تعداد معددی از آنها در کراچی هستند اما آنها نمی‌توانند مثل گذشته دوباره به طرز موثری بازگردند.

به گفته این مقام ارشد پلیس پاکستان، امروز ماموران پلیس در حال پیشروی در عمق مناطقی هستند که تا چندی پیش مناطق ورود ممنوع طالبان محسوب می شدند. این مقام مسئول در کنار یک ساختمان مخروبه اظهار داشت: این یکی از مقرهای محلی طالبان بوده است.

گروه تحریک طالبان پاکستان از زمان تشکیل شدن در سال 2007 تاکنون دشمن شماره یک کشور بوده است. ماه دسامبر گذشته این گروه مرگبار‌ترین حمله تاریخ خود را انجام داد و با حمله به مدرسه ارتش پاکستان در شهر پیشاور بیش از 150 نفر که اکثرا کودک بودند را کشت.

گروه تحریک طالبان پاکستان این حمله را انتقام عملیات ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی اعلام کرد.

دولت پاکستان در پاسخ به این حمله به نیروهای پلیس و امنیتی اجازه داد تا مناطق تحت کنترل طالبان را محاصره کنند و در عملیاتهای آنها صدها شبه نظامی کشته شدند.

یک مامور پلیس پاکستان گفت: حادثه پیشاور چشمان همه را باز کرد. ما مجبور به برخورد بودیم حتی اگر که هزار غیرنظامی کشته می شدند.

ضیاء الرحمان یک کارشناس امنیتی در کراچی گفت: قطع ارتباط کراچی با میرانشاه مرکز وزیرستان شمالی به نیروهای پلیس کمک کرد بخش ها پشتون نشین این شهر را ایمن و از وجود شبه نظامیان پاکسازی کنند.

انتهای پیام

کد N957088

وبگردی