آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

نباید به فرهنگ نگاه تاجرانه داشت

نباید به فرهنگ نگاه تاجرانه داشت

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: امیدواریم مشکلات مالی و اعتباری دولت بعد از توافق صورت گرفته رفع و در برطرف کردن مشکلات تلاش بیشتری شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: امیدواریم مشکلات مالی و اعتباری دولت بعد از توافق صورت گرفته رفع و در برطرف کردن مشکلات تلاش بیشتری شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار با مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت امام محمدتقی(ع) به ارتباط انسان و پست اشاره و اظهار کرد: همواره در طول تاریخ انتقال علوم و دانش از طریق پست صورت می‌گرفته است.

وی سه شاخصه اصلی پست را سرعت، دقت و رعایت امانت عنوان کرد و گفت: نهادهای دولتی و پست به این موضوع توجه داشته باشند که نباید به همه محصولات نگاه تجاری داشت.

وی بر لزوم پرهیز از نگاه تجاری به مسائل فرهنگی تاکید کرد و گفت: نباید به مسائل فرهنگی نگاه تاجرانه داشت، چرا که در غیر این صورت، تاثیر فرهنگی کمرنگ می‌شود و در راستای گسترش آن نمی‌توان تلاش کرد.

این مرجع تقلید با انتقاد از هزینه ارسال محصولات پستی به خارج از کشور، اظهار کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که محصولات فرهنگی به سهولت و بدون هزینه ارسال شوند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی فرهنگ را زمینه‌ساز سلامت روح انسان دانست و افزود: یارانه‌ای در راستای ارسال محصولات فرهنگی به پست تخصیص داده شود تا محصولات به سهولت ارسال شوند.

وی یکی از عوامل صدور انقلاب را ارسال محصولات فرهنگی به کشورهای مختلف عنوان کرد و گفت: امروزه مردم کشورهای دنیا به محصولات فرهنگی ما نیاز دارند و به همین دلیل باید در راستای انتقال فرهنگ به ملت‌ها اهتمام ورزیده شود.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه‌نیوز، آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «دولت در بخش مالی مشکلاتی دارد» گفت: مسئولان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که محصولات فرهنگی نیز به کشورهای خارجی انتقال پیدا کند.

انتهای پیام

کد N957046

وبگردی