آفتاب

تابش: ایران دارای ملتی ریشه‌دار است

تابش: ایران دارای ملتی ریشه‌دار است

نماینده مردم اردکان با بیان این‌که «علم‌ورزی از ویژگی‌های مردم استان یزد است» گفت: پیشرفت و تعالی کشور با اعتماد به نخبگان و جوانان میسر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه یزد، محمدرضا تابش در جمع دانش‌آموزان المپیاد نجوم که از سراسر کشور در شهرستان اردکان گردهم آمده بودند، با اشاره به دانشمندان و بزرگان علم و فرهنگ پارسی اظهار کرد: ایران دارای ملتی ریشه‌دار است که به مدد علم و نبوغ و درخشش دانشمندانش تمدن‌ساز شده و در گسترش و بارور شدن اسلام نیز نقش‌آفرینی کرده است.

وی با بیان این‌که «ایرانیان با نبوغ و خلاقیت و شایستگی، توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار و سرآمد باشند» اظهار کرد: شاید امکانات و زمینه‎‎های لازم برای جهش علمی و فکری در گذشته نسبت به حال کمتر بوده است، اما دانشمندان و بزرگان علمی این دیار با بهره جستن از تلاشی وافر، استادانی زبردست و داشتن آزادی عمل در تفکر توانستند در تاریخ ماندگار شوند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در عرصه علم توفیق داشته باشیم و افتخار نیاکان‌مان را تکرار کنیم باید به تاسی از راه و روش و منش گذشتگان و استفاده از تکنولوژی‌های روز در این وادی قدم بگذاریم.

این نماینده مجلس به جمعیت علمی کشور اشاره و تاکید کرد: کشف استعدادها و بسترسازی برای بروز آن از اهمیت بالایی برخوردار است و هر چند اقدامات بسیار خوبی تاکنون بخصوص از طریق باشگاه دانش‌پژوهان جوان انجام گرفته اما هنوز راه زیادی تا رسیدن به حد مطلوب داریم.

وی همچنین با اشاره به افتخارآفرینی دانش‌آموزان یزدی در آزمون‌های سراسری، جشنواره خوارزمی، المپیادهای مختلف زیست‌شناسی، فیزیک و ادبیات و غیره، پرداختن به علم و علم‌ورزی را از ویژگی‌های مردم استان یزد برشمرد.

انتهای پیام

کد N957026

وبگردی