آفتاب

حمله هکرهای آمریکایی به پایگاه اینترنتی کمیسیون انتخابات روسیه

حمله هکرهای آمریکایی به پایگاه اینترنتی کمیسیون انتخابات روسیه

حمله سایبری هکرهای آمریکایی به پایگاه اینترنتی کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه ناکام ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، پایگاه اینترنتی کمسیسون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد که این پایگاه توسط هکرهای آمریکایی مورد حمله قرار گرفت، اما موفق شد این حمله سایبری را به موقع خنثی کند.

رسانه ها اعلام کردند که پایگاه مطبوعاتی کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه پیش از آغاز انتخابات محلی در این کشور مورد حمله نافرجام گروهی از هکرهای آمریکایی قرار گرفته است.

«ولادیمیر چوروف» رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه در این باره گفت: به نظر می رسد که این حمله سایبری توسط شرکتی که در «سان فرانسیسکو» مستقر است اتفاق افتاده باشد. حمله مذکور شنبه ساعت ۲۳:۲۳ به وقت محلی مسکو رخ داده است.

وی ادامه داد: متوجه شدیم که فردی قصد دارد با هک کردن پایگاه اینترنتی ما به تغییر محتوای آن مباردت ورزد. این حمله سایبری دفع شد.

چوروف افزود: کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه از مسؤلین آمریکایی در خواست کرده است تا به شناسایی و مجازات عاملان این حمله سایبری اقدام نماید.

گفتنی است، انتخابات محلی روسیه با پیروزی حزب حاکم این کشور همراه بود. بر این اساس حزب روسیه واحد و احزاب وفادار به کرملین بیشتر درصد آراء را کسب کرده اند.

کد N956994

وبگردی