آفتاب

داعش در شمال شرق موصل خندق حفر می‌کند

داعش در شمال شرق موصل خندق حفر می‌کند

منابع کرد اعلام کردند که گروه تروریستی داعش اتخاذ تدابیر خود برای آمادگی در مقابله با عملیات آزادسازی موصل را آغاز کرده است و به این منظور خندقی دیگر از طرف شمال شرقی این شهر حفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، غیاث سورجی، مسئول بخش اطلاع رسانی مرکز سازماندهی اتحادیه میهنی کردستان در موصل گفت: داعش رزمایش نظامی گسترده‌ای را در محله‌های وادی حجر و المنصور و الوحدة و سومر با بیش از 250 تن از افراد مسلح خود برگزار کرد که سن آنها به 18 سال نمی‌رسید و این رزمایش‌های نظامی پس از آموزش آنها در اردوگاه‌های آموزش کودکان تحت تصرف داعش در منطقه الغابات در موصل صورت گرفت.

وی افزود: این نمایش‌های نظامی با هدف بالا بردن روحیه افراد مسلح داعش و ترساندن مردم و آمادگی برای مقابله با عملیات قریب الوقوع آزادسازی موصل صورت گرفت.

سورجی همچنین اعلام کرد که داعش از دو روز قبل حفر خندق را در بخش شمال شرقی موصل برای آمادگی در مقابله با عملیات آزادسازی موصل آغاز کرده است که این حفاری‌ها را فقط در هنگام شب از هراس هدف قرار گرفتن تجهیزاتش از سوی جنگنده‌های ائتلاف انجام می‌دهد.

در همین حال، سعید مموزینی، مسئول بخش اطلاع رسانی شاخه چهاردهم حزب دموکرات کردستان عنوان داشت که در پی انفجار بمبی در فرودگاه موصل ابو ایاد العفری، سرکرده برجسته داعش که ناظر بر ترورها در داخل موصل بود و همچنین شش تن از همراهانش کشته شدند.

انتهای پیام

کد N956950

وبگردی