آفتاب

تاکید نماینده ویژه بان کی مون بر اهمیت نهادهای انتخاباتی در عراق

تاکید نماینده ویژه بان کی مون بر اهمیت نهادهای انتخاباتی در عراق

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق در ملاقات با اعضای کمیسیون عالی مستقل انتخاباتی عراق، تعهد و حمایت مستمر سازمان ملل متحد را از ارتقاء عملکرد حرفه‌ای، استقلال و بیطرفی نهادهای انتخاباتی عراق اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، یان کوبیش همچنین اعمال خشونت آمیز علیه کارکنان کمیسیون عالی مستقل انتخاباتی را محکوم کرده و مراتب تسلیت عمیق خود را به خانواده‌های دهها تن از کارکنان انتخاباتی که جان خود را در جریان حملات عناصر داعش از دست داده‌اند، ابراز کرد.

وی ادامه داد: ما در محکومیت اعمال بزدلانه علیه اعضای کمیسیون در کنار این نهاد ایستاده‌ایم و به خانواده‌های این قربانیان، که به شهادت رسیده‌اند، تسلیت می‌گوییم.

نماینده ویژه دبیرکل در بغداد تعهد جامعه بین‌المللی، پس از تمدید ماموریت هیات یاری رسانی سازمان ملل متحد برای عراق (یونامی) را به حمایت از دولت عراق و کمیسیون مستقل انتخاباتی در تدارک فرایندهای معتبر انتخاباتی یادآور شد.

وی همچنین از پیشرفت حاصله توسط کمیسیون مستقل انتخاباتی و نیز کمیسیون انتخاباتی اقلیم کردستان عراق در تبیین نقش و مسئولیتهای خود استقبال کرد که این امر به سازمان ملل متحد امکان حمایت از این دو کمیسیون را می‌دهد.

کوبیش افزود: نهادهای قدرتمند انتخاباتی آزاد از مداخلات سیاسی، نقش حیاتی در حفظ فرایندهای دموکراتیک عراق ایفا می‌کنند و در این میان رفاه و حمایت از کارکنان انتخاباتی نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.

انتهای پیام

کد N956884

وبگردی