آفتاب

واکنش سردار جوانی به پخش تصویر فرمانده سپاه در سنا

واکنش سردار جوانی به پخش تصویر فرمانده سپاه در سنا

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه‌پاسداران گفت: سپاه در مسیر حمایت از جنبش‌های آزادی‌بخش موفق بوده است و آمریکایی‌ها به شدت عصبانی هستند.

سردار یدالله جوانی با اشاره به اقدامات اخیر آمریکایی ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نشان دادن تصویر سرلشکر جعفری در سنای آمریکا اظهار کرد: سپاه در مسیر حمایت از جنبش های آزادی بخش موفق بوده است و آمریکایی ها به شدت از سپاه عصبانی هستند. عکس سردار سرلشکر جعفری را به این دلیل نشان می دهند که معتقدند سپاه مانع از توسعه‌طلبی آنها بوده است؛ به همین دلیل پروژه سپاه هراسی را دنبال می کنند.

سخنان مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه را به نقل از مهر بخوانید:

*آمریکایی ها پس از حادثه ۱۱ سپتامبر با اهداف خاصی به منطقه لشکرکشی و بر آن اساس دو کشور افغانستان و عراق را اشغال کردند. اما تمام سیاست های آنها با شکست مواجه شد.

*بررسی های آمریکایی ها نشان می دهد که سیاست های جمهوری اسلامی ایران عامل اصلی ناکامی آنها در غرب آسیاست؛ در واقع آنها به این جمع بندی رسیده اند که ایران مانع از توسعه طلبی آنها در غرب آسیا شده است.

* جمهوری اسلامی ایران آمریکایی ها را با شکست راهبردی در غرب آسیا مواجه کرده و این موضوع را رسما اعلام کرده است که با توسعه طلبی و نفوذ آمریکایی ها در منطقه مخالف است. در این میان، سپاه پاسداران وظیفه حمایت از جنبش های آزادی‌بخش، کمک به ملت ها و گروه هایی را که با استکبار جهانی در خارج از مرزهایمان مبارزه می کنند، برعهده دارند.

*آمریکایی ها می خواهند یک چهره ناخوشایند از سپاه به جهانیان معرفی کنند، در حالیکه امروز ملت ها در منطقه بیدار شده‌اند، آمریکایی ها که با ادعا و شعار مبارزه با تروریسم به منطقه آمدند نقش اصلی در ایجاد و شکل دهی به گروه های تروریستی دارند.

*در واقع حامی اصلی گروه های تروریستی، غربی ها و آمریکایی ها هستند و ملت های منطقه به خوبی به این مسئله آگاهی دارند.

* امروز مردم در کشورهای سوریه، عراق، لبنان، بحرین و یمن متوجه شده اند که آمریکایی ها حامی اصلی تروریست ها هستند.

* اگر امروز آمریکایی ها از سپاه ناراحت هستند باید از قول شهید بهشتی به آنها بگوییم که «از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر». امروز قدرت ملت ایران در نهاد انقلابی سپاه تجمیع شده است.

* سپاه به نمایندگی از ملت غیور و رشید ایران از ملت های مظلوم منطقه حمایت و پشتیبانی می کند و این حمایت از محور مقاومت و جبهه بیداری، آمریکایی ها را عصبانی کرده است و باید به آنها گفت که به هر شکل عمل کنید، نتیجه آن به نفع ملت ها خواهد بود؛ زیرا این ملت ها در منطقه بیدار شده اند.

*با حیله و نیرنگ نمی توان ملت های بیدار شده را مجدد به عقب بازگرداند چراکه روند تحولات در منطقه به نفع ملت هاست و همانطور که مقام معظم رهبری در گذشته تصریح فرمودند، آینده منطقه متعلق به ملت های مسلمان است و قطعا آمریکایی ها در آن جای نخواهند داشت.

* اتهام زنی ها به سپاه نمی تواند دوران حضور آمریکا در منطقه را تمدید کند.

*سابقه سپاه هراسی جریان فتنه  ۸۸ بر می گردد و  در آن زمان آمریکایی ها و دیگر دولت های استعماری اروپایی تصور می کردند با سرمایه گذاری برای حوادث ۸۸ می توانند به عمر جمهوری اسلامی ایران پایان دهند، اما استراتژی آنها با شکست مواجه شده و حماسه ۹ دی به این استراتژی پایان داد.

* نقش سپاه در مقابله با جریان فتنه بارز و به همین دلیل از همان زمان بحث سپاه هراسی را دنبال کردند، اما سپاه یک کارنامه درخشان دارد و این درخشندگی به این دلیل است که زمان توطئه ها، دشمنان را شناسایی کرده و روشنگری های لازم را انجام می دهد.

* مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود به این نکته اشاره داشتند که آمریکایی ها قصد دارند با مذاکرات و توافق هسته ای استراتژی نفوذ در ایران را دنبال کنند ولی ما این راه را بسته ایم و اجازه نخواهیم داد چنین اتفاقی رخ دهد. نخواهیم گذاشت آنها در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نفود کنند.

*سپاه تجربه موفق و طولانی در امر مبارزه با جریان های وابسته به بیگانه دارد و بعد از این امر، این روند ادامه پیدا خواهد کرد و آمریکایی ها نخواهند توانست استراتژی خود را در ایران به نتیجه برسانند.

*در کشور از یک وحدت و همدلی مناسبی برخوردار هستیم و مردم با نظام اسلامی پیوند ناگسستنی دارند و نهادهای انقلابی مثل سپاه مورد اعتماد مردم هستند. امروز سپاه با برخورداری از نیروهای مردمی تمامی راه های نفوذ در مقابل آمریکایی ها را خواهد بست.

* آمریکایی ها به اهداف خود برای نفود به منطقه دست نخواهند یافت، تصریح کرد: استراتژی نفوذ آمریکا در پساتوافق نیز با شکست قطعی مواجه خواهد شد.

* آمریکا همچنان شیطان بزرگ خواهد بود اما بعضی ها متاسفانه تصور می کنند منافع ما از طریق ارتباط و تعامل با آمریکا تامین می شود و در صدد هستند چهره آمریکا را بزک کنند.

* مقام معظم رهبری تذکر داده اند که آمریکا همچنان شیطان بزرگ است و واقعیت آمریکا تغییر نکرده و دشمنی ملت ایران با آمریکا به دلیل ظلم ها و ستم های دولت آمریکا است. هم اکنون شاهد تشدید ستم ها از سوی آمریکایی ها هستیم.

* امروز دستان آمریکایی ها به خون پاک مسلمانان جهان و غرب آسیا آلوده است. خون هایی که امروز در سوریه، عراق، یمن و لبنان به زمین ریخته می شود، به وسیله آمریکایی ها صورت می گیرد.

* آمریکایی ها همچنان خط و نشان می کشند و ملت ایران را تهدید به حمله نظامی می کنند، آنها به دنبال حفظ تحریم ها هستند. سیاست آمریکایی ها در مقابل ملت ما هیچ تغییری نکرده و همان سیاست های پیشین در جریان است.

*طبیعی است وقتی که آمریکایی ها مظهر ظلم و ستم هستند مواضع ما در مقابل آنها انتقادی، عقلانی و انسانی باشد؛ این موضع که دارای مبانی دینی و قرآنی است باید ادامه داشته باشد.

* براساس آموزه های الهی هر ملت آزاد باید در مقابل ظلم و ستم بایستد و ملت ایران بر همین اساس باید مقابل آمریکا ایستادگی کند.

* حضرت امام (ره) در مورد رابطه ایران با آمریکا فرموده بودند که «با آمریکا رابطه نخواهیم داشت مگر اینکه آنها دست از ظلم بردارند» از این رو، ملاک برقراری رابطه بین ایران و آمریکا این است که آمریکا از ظلم کردن دست بردارد، اما آنها همچنان گرگ‌صفت و ظالم هستند.

* ملت ما در مقابل این شیطان می ایستد و فضای اسکتبارستیزی در ایران ادامه پیدا خواهد کرد. کسانی که تصور می کنند دوران شعار مرگ بر آمریکا پایان یافته است، دچار توهم شده اند و هرگز نمی توان شعار مرگ بر آمریکا را از ملت ایران ربود.

27220

کد N956789

وبگردی