آفتاب

درخواست عفو بین‌الملل برای آزادی "زینب الخواجه" و زندانیان سیاسی بحرین

درخواست عفو بین‌الملل برای آزادی "زینب الخواجه" و زندانیان سیاسی بحرین

عفو بین‌ الملل از مقامات بحرینی خواست تا زینب الخواجه، فعال بحرینی و دیگر زندانیان سیاسی این کشور را آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، عفو بین الملل ضمن درخواست آزادی زینب الخواجه، فعال بحرینی که به اتهام اهانت به پادشاه در زندان به سر می‌برد، از مقامات آل خلیفه خواست هرچه سریع‌تر تمامی زندانیان سیاسی بحرین را که به دلیل عقاید سیاسی‌شان در حبس به سر می‌برند، آزاد کنند.

روز یکشنبه دادگاه تجدید نظر بحرین صدور حکم نهایی درباره سه حکمی که قبلا در موضوعات مختلف علیه زینب الخواجه صادر شده به 21 اکتبر موکول کرد.

دادگاه بحرین در دسامبر 2014 الخواجه را به اتهام اهانت به شخص پادشاه و پاره کردن عکس وی، به سه سال زندان و پرداخت 3000 دینار جریمه نقدی محکوم کرد.

همچنین این دادگاه در دوم ژوئن 2015 در حکمی دیگر الخواجه را به اتهام ورود به منطقه ممنوعه زندان "جو" به 9 ماه زندان و نیز به اتهام اهانت به یک پلیس به یک سال و چهار ماه زندان و جریمه 300 دیناری برای توقف اجرای حکم محکوم کرد؛ به این ترتیب این فعال زن بحرینی در مجموع به بیش از پنج سال زندان محکوم شد.

این در حالی است که در اوت 2104 فیلمی از داخل زندان "جو" و نحوه برخورد نیروهای امنیتی با الخواجه منتشر شد که بر خلاف ادعای وزارت کشور بحرین و دادستانی کل این کشور الخواجه در مقابل این حرکات هیچ واکنشی نشان نداده و هرگز با این نیروی امنیتی درگیر نشده است.

با وجود این فیلم و محتوای آشکار آن، دادستانی کل بحرین پس از نمایش فیلم در جلسه دادگاه، از آن به عنوان مدرکی برای محکومیت الخواجه استفاده و وی را به 9 ماه زندان محکوم کرد.

انتهای پیام

کد N956700

وبگردی