آفتاب
یک فعال دانشجویی :‌

برای از بین رفتن افراطی گری باید به منافع ملی اندیشید

برای از بین رفتن افراطی گری باید به منافع ملی اندیشید

دبیر کل اتحادیه دوم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر جناح ها به جای منافع شخصی به منافع ملی بیاندیشند پدیده افراطی گری از بین می رود.

محمد علی سعادتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، اظهار کرد: افراط گری یعنی شخص یا گروهی خود را ارجح تر از دیگران بداند. متاسفانه افراطی گرایی مختص یک گروه یا جناح خاصی نیست و همه جناح ها را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: با گذشت زمان و چرخش قدرت میان گروه های مختلف افراطی گری یا تمایل به تفریط میان گروه ها و جناح های مختلف تغییر می‌کند. متاسفانه باید گفت که تمام گروه های سیاسی که در کشور ما فعال هستند مدتی را در حالت افراط و زمانی را حالت تفریط گذرانده اند.

این فعال دانشجویی همچنین گفت: دلیل گرایش اغلب گروه های سیاسی به افراطی گری این است که آن‌ها خود را بالاتر از همه می‌دانند. کسی که اهل افراطی گری است حاضر نیست که عدله دیگران را بشنود یا قبول کند.

وی افزود: فرق بین افراطی‌گر و منتقد نیز در همین نکته است که منتقد اگر علتی بالاتر از عدله خودش را بشنود قبول می‌کند اما افراط‌گر حتی حاضر به شنیدن علت دیگران نیز نیست.

این فعال دانشجویی در پایان خاطر نشان کرد: اگر مسئولین ، گروه ها و جناح ها به جای توجه به منافع شخصی به منافع ملی بیاندیشند دیگر پدیده افراطی گری ظهور نمی کند. باید در هر کاری منویات رهبری سرمشق قرار گیرد تا جایی برای ابراز افراطی گری ها نباشد.

انتهای پیام

کد N956523

وبگردی