آفتاب

ادعای مخالفان سوری درباره تحرکات نظامی روسیه در سوریه

ادعای مخالفان سوری درباره تحرکات نظامی روسیه در سوریه

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای روسیه در حال توسعه فرودگاه استان لاذقیه و ساخت فرودگاهی دیگر در اطراف دمشق هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد به نقل از شاهدان عینی و مسئولان محلی در لاذقیه سوریه اعلام کرد که صدها مشاور نظامی و فنی روسیه در این فرودگاه هستند و درحال توسعه باند این فرودگاه هستند تا قادر به استقبال از هواپیماهای غول پیکر باشد.

منابع محلی به دیدبان حقوق بشر که نهادی نزدیک به مخالفان محسوب می‌شود گفته‌اند که طرف‌های روسی از ورود مردم به منطقه اطراف فرودگاه ممانعت به عمل می‌آوردند.

استان لاذقیه مهمترین پایگاه نیروهای وفادار به بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه است. اخیرا با انتشار اخباری مبنی بر اینکه روسیه حمله نظامی علیه داعش در سوریه را آغاز کرده است، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از این مسئله ابراز نگرانی کردند.

خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود که مسکو درصدد ارسال سامانه موشکی پیشرفته به سوریه است و در ماه‌های اخیر رزمایش‌های دریایی خود را در منطقه ساحل سوریه (متشکل از استان‌های لاذقیه و طرطوس واقع در غرب کشور سوریه) افزایش داده است.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه هواپیماهای روسی اخیرا با تجهیزات نظامی و صدها مشاور نظامی در سوریه به زمین نشسته‌اند.

پیشتر نیز مقام‌های اطلاعاتی آمریکا گزارش داده بودند که روسیه در حال ساخت یک پایگاه نظامی در لاذقیه، منطقه تحت کنترل رئیس‌جمهوری سوریه است.

در حالی که اخیرا کشتی‌ها و هواپیماهای نظامی روسیه پرسنل و تجهیزات بیشتری به سوریه منتقل کرده‌اند سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز گذشته بار دیگر تاکید کرد که مسکو همچنان به حمایت نظامی خود از دمشق ادامه می‌دهد. ارسال این تجهیزات و مشاوران نظامی موجب نگرانی شدید آمریکا و برخی طرف‌های اروپایی شده است.

روسیه که برخلاف آمریکا همواره تاکید کرده برکناری بشار اسد نباید جزو راهکار سیاسی باشد.

انتهای پیام

کد N956487

وبگردی