آفتاب

ژنرال آمریکایی: جنگ علیه داعش هنوز تمام نشده است

ژنرال آمریکایی: جنگ علیه داعش هنوز تمام نشده است

پس از گذشت یک سال از آغاز حملات هوایی آمریکا و متحدان عربش علیه مواضع گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، نماینده ارشد آمریکا در ائتلاف ضدداعش می‌گوید، هنوز اقدامات زیادی هست که باید انجام شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری ای‌.بی‌.سی، ژنرال "جان آلن"، نماینده ارشد آمریکا در ائتلاف ضدداعش در این باره گفت: هنوز کار ما تمام نشده است.

آلن ادامه داد: اقدامات زیادی هست که باید انجام شود اما ما به موفقیت‌هایی هم دست یافته‌ایم. نیروهای عراقی توانسته‌اند تکریت را تحت کنترل خود بگیرند. در سوریه نیز در کوبانی مدافعان شجاع این منطقه از ائتلاف حمایت کرده و این شهر را حفظ کرده‌اند.

آلن همچنین با اشاره به بحران پناهجویان خاطرنشان کرد و گفت که بحران پناهجویان قابل قیاس با بحران پناهجویان جنگ جهانی دوم نیست. این مقام آمریکایی در ادامه اتهاماتی را نیز علیه بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه مطرح کرد.

آلن با این حال نسبت به بمباران ارتش سوریه تمایلی نشان نداد؛ اقدامی که تغییری دراماتیک در سیاست‌های آمریکا محسوب خواهد شد.

ژنرال آمریکایی با این حال تاکید کرد: مهم نیست که ما از نظر نظامی در سوریه چه می‌کنیم، مساله این کشور در هر صورت باید از طریق سیاسی حل و فصل شود.

درگیری‌ها در برخی از کشورهای خاورمیانه باعث شده تا صدها هزار تن از کشورهای خود گریخته و به اروپا پناه ببرند. دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا طی هفته گذشته اعلام کرد که در سال 2016 حاضر خواهد بود 10 هزار پناهجوی سوری را بپذیرد اما ژنرال آلن گفت که آمریکا نیاز دارد نسبت به این مساله هوشیار بوده چراکه این پتانسیل وجود دارد که تعدادی از تروریستهایی داعش در بین پناهجویان باشند.

انتهای پیام

کد N956473

وبگردی