آفتاب

استقبال جان ساورز از سیاست اوباما در قبال ایران

استقبال جان ساورز از سیاست اوباما در قبال ایران

رئیس پیشین سازمان جاسوسی انگلیس ضمن استقبال از رویکرد رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران و کوبا اظهاراتی مداخله جویانه را درمورد ماهیت انقلاب ایران در سال‌های آینده مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان ساورز رئیس پیشین ام آی، ( سازمان جاسوسی انگلیسی) در گفت‌وگو با شبکه‌ خبری سی‌ان‌ان گفت: زمانی‌که در سال‌های بین 2003 تا 2007 به عنوان مذاکره کننده انگلیس به تهران سفر کردم شاهد بودم که جوانان ایرانی خواهان یک زندگی عادی هستند، آن‌ها دوست دارند تجارت کنند، سفر بروند و یک زندگی عادی داشته باشند.

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که مردم ایران به خصوص جوانان کشورمان با حضور سرنوشت‌ساز خود در مقاطع مختلفی از جمله راهپیمایی‌ها و انتخابات ثابت کرده‌اند که منافع ملی را بر هر چیز دیگری مقدم می‌دانند.

این مقام پیشین انگلیس درباره ی سیاست خارجی باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا گفت: از نظر من ابتکار عمل سیاسی وی در قبال ایران و کوبا گامی بسیار مهم برای پیشرفت است. اوباما رئیس جمهوری خودنسرد، محکم و قابل اعتماد و یک متحد خوب برای رهبران اروپایی است؛ بنابراین ارزیابی من در مجموع مثبت است.

وی همچنین بر لزوم اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) توافقی که ماه ژوئیه میان ایران و گروه 1+5 حاصل شد تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N956443

وبگردی