آفتاب

انتقاد بغداد از عملکرد اتحادیه عرب در قبال بحران پناهجویان

انتقاد بغداد از عملکرد اتحادیه عرب در قبال بحران پناهجویان

سخنگوی وزارت خارجه عراق با انتقاد از عملکرد اتحادیه عرب در مواجهه با بحران پناهجویان گفت: اتحادیه عرب دچار دوگانگی شده و اقدامات مشترک کشورهای عربی در بسیاری از زمینه‌ها همچنان رو به افول است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، احمد جمال، سخنگوی وزارت خارجه عراق با انتقاد از عملکرد اتحادیه عرب و نقش آن در برخورد با بحران پناهجویان گفت: همکاری کشورهای عربی همچنان رو به افول است.

وی اظهار داشت: کشورهای عربی امروز شرایط انسانی بسیار بدی را پشت‌سر می‌گذارند و صدها هزار عرب شروع به مهاجرت کرده و آواره‌ شده‌اند. اما متاسفانه برخلاف کشورهای اروپایی هیچ‌یک از کشورهای عضو اتحادیه عرب برنامه‌ای فوق‌العاده برای رسیدگی به بحران آوارگان ارائه نکردند.

سخنگوی وزارت خارجه عراق افزود: اتحادیه عرب اکنون دچار دوگانگی شده و شایسته بود که این اتحادیه پیش از همه برای حل بحران پناهجویان قدمی بردارد.

احمد جمال ادامه داد: عراق تلاش خواهد کرد موضوع بازسازی مجدد ساختار اتحادیه عرب را به جریان بیندازد و موضع ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق هنگامی که گفت "ما امیدواریم اتحادیه عرب به اتحادیه مردم کشورهای عربی تبدیل شود نه اتحادیه حکام یا دولت‌ها"، موضع‌گیری روشنی بود و البته این مساله بسیار مهم است چراکه همه می‌بینند که اتحادیه عرب و اقدامات مشترک کشورهای عربی در بسیاری از زمینه‌ها همچنان رو به افول است.

این مسوول وزارت خارجه عراق اظهار داشت: عراق به زودی طرحی ارائه خواهد کرد که براساس آن تفکرات تکفیری جرم تلقی شوند؛ به ویژه که خطر تروریسم که در حال حاضر در بیشتر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مانند عراق و سوریه و کشورهای شمال قاره آفریقا وجود دارد، همان گروه‌های تروریستی هستند که از نظر فرهنگی به تفکرات تکفیری تکیه دارند.

ابراهیم الجعفری کمی پیش از شرکت در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره با انتقاد از موضعگیری اتحادیه عرب در مورد مسائل منطقه گفت: این اتحادیه اشتباهاتی داشته و انتقاداتی درخصوص عملکرد اتحادیه عرب درخصوص بحران‌ها وجود دارد.

انتهای پیام

کد N956398

وبگردی