آفتاب
بحران پناهجویان ادامه دارد؛

بازگشت کنترل‌های مرزی به مرزهای آلمان

بازگشت کنترل‌های مرزی به مرزهای آلمان

دولت آلمان پس از اذعان به این مساله که نمی‌تواند از عهده هزاران پناهجویی برآید که روزانه وارد این کشور می‌شوند مجددا کنترل‌های مرزی را در مرزهای خود مستقر کرد.

دولت آلمان پس از اذعان به این مساله که نمی‌تواند از عهده هزاران پناهجویی برآید که روزانه وارد این کشور می‌شوند مجددا کنترل‌های مرزی را در مرزهای خود مستقر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک روز پیش از جلسه وزرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا جهت رسیدگی به بحران آوارگان، آژانس پناهجویان سازمان ملل نیز از تمامی اعضای این اتحادیه خواست تا تحت برنامه بروکسل سهم خود از آوارگان را بپذیرند؛ برنامه‌ای که برخی کشورها شدیدا از اجرای آن خودداری می‌کنند.

در همین حال برلین اعلام کرد در حال حاضر اقداماتی موقتی در مرز با اتریش انجام خواهد شد؛ مرزی که پس از اعلام آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان مورد هجوم گسترده پناهجویان قرار گرفته است.

توماس دومیزیر، وزیر کشور آلمان در این باره گفت: هدف از اجرای این اقدامات محدود کردن موج ورود فعلی پناهجویان به آلمان و بازگشتن به شرایط منظم و نظام‌مند ورود مهاجران و پناهجویان است.

این در حالی است که باز بودن مرزها بین کشورهای اروپایی حوزه شینگن به مساله‌ای مناقشه آمیز در اتحادیه اروپا بدل شده است. اما کنترل شرایط مرزی و انجام اقدامات موقتی در مرزها می‌تواند در مرزهای بین این کشورها تعیین شود.

کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا همچنین طی بیانیه‌ای اعلام کرد: حمل و نقل آزادانه تحت توافق شینگن نمادی بی‌همتا از هماهنگی اروپاست. با این حال آن روی سکه مدیریت بهتر مشترک مرزهای خارجی ما و اتحاد بیشتر در حل بحران پناهجویان است.

وزرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا طی یک جلسه اضطراری امروز (دوشنبه) قرار است درباره پیشنهاد کمیسیون اروپا مبنی بر پذیرش 160 هزار پناهجو در سراسر این اتحادیه گفت‌وگو کنند.

با این حال نمایندگان اتحادیه اروپا شب‌ گذشته طی جلسه‌ای در بروکسل نتوانستند برای برون رفت از این بحران به توافق برسند چرا که همچنان برخی کشورها از پذیرش پناهجویان سر باز می‌زنند. این کشورها معتقدند این برنامه تنها افراد بیشتری را به اروپا می‌کشاند.

اما همزمان با وجود اختلافات در بین سیاستمداران اروپایی، بحران پناهجویان همچنان جان بسیاری را در دریا و خشکی می‌گیرد. تنها طی روز گذشته 34 تن که نیمی از آنها کودکان بودند در حاشیه جزایر یونان غرق شدند.

انتهای پیام

کد N956364

وبگردی