آفتاب

کشته شدن 9 نفر به دنبال 2 حمله انتحاری در شمال کامرون

کشته شدن 9 نفر به دنبال 2 حمله انتحاری در شمال کامرون

یکی از مقامات ارتش کامرون اعلام کرد، دو عامل انتحاری در دو حمله در شمال این کشور نزدیک به مرز با نیجریه که اغلب از سوی شبه نظامیان بوکوحرام هدف قرار گرفته است، هفت تن را کشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مقام گفت: براساس اطلاعات اولیه در این حملات 9 تن از جمله دو عامل انتحاری کشته و20 تن دیگر زخمی شدند.

از ژوئیه سال جاری میلادی تاکنون 9 حمله انتحاری در شهر "کولوفقا" واقع در شمال کامرون و نزدیک به مرز با نیجریه صورت گرفته که به طور کلی حدود 100 تن در این حملات کشته شده‌اند.

سوم سپتامبر سال جاری میلادی دو حمله انتحاری در شهر "کراوا" جان دست کم 20 تن را گرفت.

این مقام ارتش کامرون که خواست نامش فاش نشود گفت: در حمله روز یکشنبه این دو عامل انتحاری که به سمت بازار شهر در حرکت بودند پس از رویارویی با اعضای یک گروه پلیس خود خوانده محلی جلیقه‌های انتحاری خود را منفجر کردند.

کامرون به همراه نیجریه، جمهوری چاد، نیجر و بنین بخشی از یک نیروی پنج ملیتی است که برای مبارزه با بوکوحرام تشکیل شده است.

در دو سال گذشته شمال کامرون هم مرز با نیجریه و جمهوری چاد هدف حملات متعدد بوکوحرام، آدم ربایی و حملات انتحاری قرار گرفته است.

در ماه‌های اخیر پس از آنکه یک ائتلاف نظامی منطقه‌ای تلفات بسیاری برای بوکوحرام به بار آورد، این گروه شبه‌نظامی حملات خونین خود را افزایش داده است.

انتهای پیام

کد N956353

وبگردی