آفتاب

دستگیری 3 مظنون در مالزی به اتهام دست داشتن در بمب‌گذاری بانکوک

دستگیری 3 مظنون در مالزی به اتهام دست داشتن در بمب‌گذاری بانکوک

رئیس پلیس مالزی امروز (دوشنبه) از دستگیری سه مظنون به اتهام دست داشتن در بمب گذاری معبدی در بانکوک، تایلند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ رئیس پلیس مالزی گفت:‌ دو تبعه مالزی و یک تبعه پاکستانی توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند.

وی افزود: بر این باوریم که این مظنونان می توانند در تحقیقات برای یافتن عامل اصلی حمله بمب گذاری در معبدی در بانکوک، تایلند کمک کنند. این دستگیری برای کمک به پلیس تایلند صورت گرفته است. ما با پلیس و مقام های بانکوک همکاری نزدیکی داریم.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این بمب گذاری را که در 17 اوت 2015 در معبد اراوان در بانکوک رخ داد را برعهده نگرفته است؛ در این حمله 20 تن کشته شدند که 14 تن آنها از جمله هفت تن از هنگ کنگ و چین، توریست بودند. پلیس تایلند به دلیل وقوع این انفجار به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

رییس پلیس مالزی ادامه داد:‌ مظنون پاکستانی یک مرد است و یکی دیگر از مظنونان که مالزیایی است زن و دیگری یک مرد است. هنوز هیچ برنامه ای برای انتقال این سه مظنون به تایلند در نظر گرفته نشده است.

این مقام ارشد پلیس مالزی گفت:‌ پلیس بابت این مساله مطمئن نیست که آیا مظنون اصلی در مالزی است یا خیر. در تحقیقات اولیه مشخص شده بود که عامل بمب‌گذار از مرز جنوبی تایلند وارد مالزی شده باشد.

انتهای پیام

کد N956349

وبگردی