آفتاب

احتمال لغو سفر رئیس‌جمهوری چین به آمریکا

احتمال لغو سفر رئیس‌جمهوری چین به آمریکا

رئیس‌جمهوری چین ممکن است سفر رسمی خود به ایالات متحده آمریکا را به دلیل تحریم‌های احتمالی علیه پکن لغو کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در شرایطی که واشنگتن در حال بررسی اعمال تحریم‌ها علیه پکن به دلیل نفوذ اطلاعاتی گسترده به سیستم‌های دولتی‌ای که به هکرهای چینی نسبت داده می‌شود، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین ممکن است که سفر رسمی خود به آمریکا را لغو کند.

انتظار می‌رود که رئیس‌جمهوری چین در نشستی در آمریکا شرکت کند و پس از آن با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در اواخر همان ماه دیدار داشته باشد اما اگر آمریکا تحریم‌هایی را علیه شرکت‌هایی که مسوول حمله سایبری به سیستم‌های آمریکا بودند اعمال کند، ممکن است که شی جینپینگ سفر روزهای آینده خود به این کشور را برای شرکت در نشست مذکور لغو کند.

یانگ جیئچی، وزیر مشاور دولت چین در امور خارجی گفت که پکن و واشنگتن احتمالا به صورت مشترک قوانین امینت سایبری الزام‌آور بین‌المللی را در بحبوحه رسوایی نفوذ هکرها تبیین می‌کنند.

ماه ژوئیه دفتر مدیریت منابع انسانی دولت آمریکا اعلام کرد که هکرهای چینی در نفوذ امنیت سایبری بزرگ نقش داشته‌اند. طبق آن، اطلاعات بیش از 20 میلیون پرسنل نظامی، مالی و پرونده‌های پزشکی کارمندان سابق و کنونی کارمندان فدرال فاش شد. ماه اوت نیز یک افسر ارشد اطلاعاتی آمریکا فاش کرد که هکرهای چینی برای بیش از پنج سال به ایمیل‌های مقام‌های ارشد امنیت ملی و تجاری اوباما دسترسی داشته‌اند.

انتهای پیام

کد N956345

وبگردی