آفتاب

چهار بحران منطقه‌ای محور نشست روز سه‌شنبه شورای همکاری خلیج فارس

چهار بحران منطقه‌ای محور نشست روز سه‌شنبه شورای همکاری خلیج فارس

وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس قرار است سه‌شنبه (15 سپتامبر) نشستی برای بررسی آخرین تحولات منطقه و جهان و در راس آنها شرایط یمن، سوریه، لیبی و فلسطین اشغالی و نیز تلاش‌های صورت گرفته برای مقابله با تروریسم برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المصریون، عبداللطیف بن راشد الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در این باره اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عضو این شورا سه‌شنبه در مقر آن در ریاض صدوسی‌وششمین نشست دوره‌ای خود را به ریاست خالد بن محمد العطیه، وزیر خارجه قطر، برگزار خواهند کرد.

طبق بیانیه‌ای که دبیرخانه این شورا در سایت رسمی خود منتشر کرده‌، وزرای خارجه شورا در نشست روز سه‌شنبه درباره موضوعاتی که قرار است اواخر سپتامبر جاری در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بررسی شود، با یکدیگر مشاوره خواهند کرد.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ادامه داد: در نشست مذکور درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و در راس آنها شرایط فعلی یمن، سوریه، لیبی و فلسطین اشغالی و تلاش‌های صورت گرفته در راستای مقابله با تروریسم گفت‌وگو خواهد شد.

این نشست در حالی برگزار خواهد شد که حمله زمینی ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان به یمن از چند روز پیش آغاز شده و تلفاتی را روی دست کشورهای متجاوز گذاشته است.

انتهای پیام

کد N956307

وبگردی