آفتاب

حمله نیروهای مصری به کاروان گردشگران مکزیکی ۱۲ کشته بر جا گذاشت

حمله نیروهای مصری به کاروان گردشگران مکزیکی ۱۲ کشته بر جا گذاشت

نیروهای امنیتی مصر حین انجام عملیات در غرب کشور به اشتباه به کاروان حامل گردشگران مکزیکی حمله کرده و ۱۲ نفر را به قتل رساندند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، نیروهای امنیتی مصر در حین انجام عملیاتی در غرب کشور با حمله به کاروانی که اغلب آنها را گردشگران مکزیکی تشکیل می دادند، ۱۲ نفر را کشته و ۱۵ نفر دیگر را مجروح کردند که در میان آنها شماری از اتباع کشور مصر نیز دیده می شوند.

گفته می شود که این حمله تعمدی نبوده و نیروهای عملیات مشترک ارتش و پلیس مصر در حال تعقیب عناصر تروریستی در شهر «الواحات» واقع در صحرای غربی، به اشتباه به چهار خودرو حامل توریست های مکزیکی حمله کرده اند.

 نیروهای امنیتی مصر در توجیه اقدام اشتباه خود مدعی شده اند که خودرو گردشگران مجوز ورود به منطقه درگیری را نداشته است.  

در این راستا، «انریکه پنیا نیتو» رئیس جمهور مکزیک، ضمن فاجعه بار خواندن قتل هموطنان خود از دولت قاهره خواست تا این مسئله را به دقت مورد بررسی قرار دهد.

وزارت امور خارجه مکزیک تا به این جای امر صحت مرگ دو نفر از اتباع مکزیکی را در این حادثه تایید کرده و به تلاش خود برای شناسایی سایر قربانیان ادامه می دهد.

وزارت کشور مصر نیز در بیانیه ای از انتقال زخمی های این حادثه به بیمارستان سخن گفته و اطمینان داد که کمیته تحقیق پیرامون بررسی علت حادثه تشکیل شده است.

کد N956297

وبگردی