آفتاب

انتقاد قره سید از نبود حتی یک حقوقدان در کمیسیون برجام

انتقاد قره سید از نبود حتی یک حقوقدان در کمیسیون برجام

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی به روند بررسی برجام در مجلس و نبود حتی یک حقوقدان در کمیسیون ویژه انتقاد کرد.

میرهادی قره سید رومیانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری و ارزیابی مثبت ایشان از عملکرد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان، گفت: ایشان با بینشی خاص و حکیمانه فرمودند که این توافق نباید موجب ایجاد شکاف و فاصله بین گروه‌ها و جناح‌های داخلی کشور شود. لذا درخصوص برجام کشور یکپارچه و متحد به یک نحو تصمیم خواهد گرفت و تصمیم آنها قطعا در راستای حفظ منافع داخلی کشور است و سیاست کلی درخصوص توافق هسته ای با رهنمودهای مقام معظم رهبری رقم می‌خورد.

وی همچنین با ارزیابی از عملکرد کمیسیون ویژه برجام تصریح کرد: من از ابتدا اعتقادی به این کمیسیون نداشتم چرا که برجام باید در کمیسیون‌های تخصصی مجلس همچون کمیسیون حقوقی و امنیت ملی مورد بررسی قرار می‌گرفت.

نماینده مردم تبریز در مجلس خاطر نشان کرد: برجام قالبی حقوقی دارد و حقوقدان‌ها باید آن را مورد بررسی قرار دهند اما در کمیسیون ویژه برجام حتی یک حقوقدان نمی‌بینیم. برای بررسی این توافقنامه لازم بود کمیسیون امنیت به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون حقوقی به عنوان کمیسیون فرعی وارد کار می‌شدند اما متاسفانه کار فقط در دست کمیسیون ویژه قرار گرفته و به تمامی کمیسیون‌ها تنها درخواستی برای اظهار نظر داده شده است.

قره سید در پایان گفت: به نظر می‌رسد طرز صحیح این بود که برجام نیز طبق روال معمول در مجلس بررسی می‌شد و از بزرگان احزاب و جناح های مختلف نیز جهت اظهار نظر دعوت به عمل می‌آمد.

انتهای پیام

کد N956266

وبگردی