آفتاب

نخست‌وزیر استرالیا گمانه‌زنی‌ها درباره انتخابات زودهنگام را رد کرد

نخست‌وزیر استرالیا گمانه‌زنی‌ها درباره انتخابات زودهنگام را رد کرد

نخست‌وزیر محافظه‌کار استرالیا امروز (دوشنبه) گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه موقعیت وی در خطر است و احتمالا انتخابات زودهنگامی برای ریشه‌کن کردن کودتای درون‌حزبی برگزار می‌شود، رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، تونی ابوت، نخست‌وزیر استرالیا ماه فوریه از سوی قانونگذاران حزب خودش موسوم به حزب لیبرال بر سر رهبری حزب به چالش کشیده شد و نتوانست با قاطعیت بر آن غلبه کند. وی پس از نتایج ضعیف در نظرسنجی‌ها و ادامه درگیری با اعضای حزب لیبرال وعده داد تا "روح تازه مصالحه" برقرار شود.

از آن زمان تاکنون ابوت و دولت وی در نظرسنجی‌ها به شدت از اپوزیسیون چپ‌میانه موسوم به حزب کارگر عقب مانده است و همین امر گمانه زنی‌ها را افزایش داده است که تا چه زمانی حزب لیبرال قرار است به ابوت اجازه دهد تا همچنان به عنوان نخست‌وزیر فعالیت کند.

روز شنبه یک انتخابات میان‌ دوره‌ای برای کرسی لیبرال‌ها در ایالت "وسترن آسترلیا" در غرب استرالیا برگزار شد و گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بود که نتایج ضعیف می‌تواند محرکی برای عزل ابوت و جایگزینی فردی محبوب‌تر شود.

ابوت در واکنش به شایعات اخیر درباره دولتش گفت که وی بدون توجه به این گمانه‌زنی‌ها همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و مانورهای سیاسی در این کشور روی تصمیمات وی تاثیری ندارد.

چالش ماه فوریه در پی انتقادها بر سر سبک رهبری ابوت و تصمیم‌گیری‌های وی بروز کرد که شامل تصمیم وی برای اعطای مقام شوالیه استرالیا به همسر ملکه انگلیس می‌شد.

انتهای پیام

کد N956244

وبگردی