آفتاب
نقوی حسینی:

رای شکننده به رد برجام در کنگره مانع وتوی آن از سوی اوباما نمی‌شود

رای شکننده به رد برجام در کنگره مانع وتوی آن از سوی اوباما نمی‌شود

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت که رای شکننده رد برجام در کنگره آمریکا مانع وتوی این مصوبه از سوی رئیس جمهور آمریکا نخواهد شد.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در کنگره آمریکا فرمولی برای رد برجام وجود ندارد گفت: مجلس سنا برجام را رد نکرد و مجلس نمایندگان هم با رای شکننده‌ای برجام را رد کرد که این رای شکننده قطعا مانع وتوی رییس جمهور نمی‌شود.

وی افزود: حتی اگر مصوبه مجلس نمایندگان توسط سنا تایید شود که ممکن است تایید شود رییس جمهور به راحتی می‌تواند آن را وتو کند.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: رایی که در کنگره به رد برجام داده شد خیلی شکننده است و قطعا مخالفین برجام دو سوم آرا را نخواهند داشت.

این نماینده مجلس یادآور شد: یک رقابت حزبی جدی در آمریکا بین جمهوری خواهان و دموکرات‌ها وجود دارد و این‌ها انتخابات ریاست جمهوری را در پیش دارند لذا جمهوری خواهان می‌خواهند قدرت خود را در کنگره به رخ دموکرات‌ها بکشند.

نقوی حسینی در پایان تاکید کرد که تلاش مخالفان توافق هسته‌ای در رد برجام در کنگره آمریکا در راستای رقابت‌های حزبی درون این کشور ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام

کد N956234

وبگردی