آفتاب
نماینده سازمان ملل خبر داد؛

تشکیل دولت وحدت ملی لیبی با حضور احزاب سیاسی مخالف

تشکیل دولت وحدت ملی لیبی با حضور احزاب سیاسی مخالف

نماینده سازمان ملل در کشور لیبی می گوید مهلتی برای گروه های مختلف این کشور برای معرفی نماینده های قانونی خود جهت تشکیل دولت وحدت ملی تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، نماینده ویژه سازمان ملل در کشور لیبی از اجماع نظر دولت و مخالفان بر سر مسائل سیاسی خبر داد و گفت: بسیاری از مسائل و تنش های موجود در کشور بر سر میز مذاکرات آورده شده است.

«برناردینو لئون» نماینده سازمان ملل در لیبی گفت: طبق توافق گروههای مخالف و مقامات دولت کنونی لیبی، قرار است در ماه جاری هیئتی دوطرفه برای حل و فصل اختلافات سیاسی تشکیل شود و احتمال می رود توافقنامه ای طولانی مدت بین طرفین به امضاء برسد.

برای اولین بار بعد از سقوط معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور یک توافقنامه سیاسی بین تمام احزاب به امضاء می رسد. لئون در گفتگو با خبرنگاران افزود: هرچند مسیر آشتی ملی در لیبی کمی سخت و ناهموار به نظر می رسد ولی امیدواریم مهلت ۲۰ سپتامبر برای امضای این توافقنامه از سوی احزاب فرصت مناسبی باشد و اعتقاد داریم این مهم در این تاریخ انجام خواهد گرفت.

هنوز پیش نویسی از این توافقنامه در دسترس نیست. بعد از سقوط قذافی از سال ۲۰۱۱ تا کنون کشور لیبی دستخوش تنش های سیاسی بین احزاب مختلف بوده است. در این سالها کشور به دو قسمت دولت اسلام گرای لیبی در طرابلس و دولت غربی در طبرق تقسیم شده است.

گفتنی است نماینده سازمان ملل در لیبی حضور یافته است تا بتواند نماینده ای مورد توافق دو طرف برای نخست وزیری معرفی کند تا دولتی با حضور همه احزاب موجود در لیبی تشکیل دهد. وی به دولت طرابلس ۴۸ ساعت مهلت داده است تا اعضای دولت وحدت ملی را معرفی کند که در بین آنها باید افرادی از حزب مخالف دولت مستقر در طبرق نیز حضور داشته باشند.

کد N956044

وبگردی