آفتاب
تحولات فلسطین؛

راهپیمایی فلسطینیان علیه حمله به مسجد الاقصی/ واکنش ریاض المالکی

راهپیمایی فلسطینیان علیه حمله به مسجد الاقصی/ واکنش ریاض المالکی

راهپیمایی صدها فلسطینی ساکن نوار غزه علیه تعرض پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و واکنش ریاض مالکی وزیر امور خارجه فلسطین به این مسئله از جمله تحولات فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع عربی، صدها فلسطینی ساکن نوار غزه در محکومیت حمله پلیس رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی راهپیمایی کردند. شرکت کنندگان در تظاهرات پارچه نوشته هایی را که روی آن نوشته شده بود، «لبیک یا اقصی»، «الاقصی در خطر است» و «اتحادیه عرب کجاست» را در دست داشتند.

مشیر المصری از رهبران جنبش حماس در جریان سخنرانی در این راهپیمایی گفت: ما امروز در مقابل پیچ تاریخی و تغییر رفتار خطرناک صهیونیست ها در قبال مسجد الاقصی قرار داریم. سخنگوی جنبش حماس با درخواست از کشورهای عربی و اسلامی برای کمک به آزادی مسجدالاقصی از تشکیلات خودگردان فلسطین نیز خواست هماهنگی های امنیتی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کند.

مشیر المصری در سخنان خود ضمن قدردانی از نمازگزاران فلسطینی تحصن کننده در مسجدالاقصی گفت: ما امروز در این برهه خطرناک و حساسی که مسجدالاقصی با آن روبروست قسم می خوریم که آماده شهادت در راه و دفاع از مسجدالاقصی در برابر غاصبان هستیم. به گفته وی مجاهدت شهروندان قدس و نیروهای عزالدین قسام و دیگر مجاهدان فلسطینی همان راه مجاهدت ابوذر و پیامبر اسلام (ص) است.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه دولت وفاق ملی فلسطین اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس را به باد انتقاد گرفت. ریاض مالکی گفت: آن چه که مقامات رژیم اشغالگر در قدس بر ضد فلسطینیان و مسلمانان انجام می دهند پاکسازی نژادی، دینی و اقدامی نژادپرستانه است و باعث شعله ور شدن تنش دینی و مذهبی در منطقه می شود.

مالکی در نشست دوره ای شورای اتحادیه عرب که در سطح وزیران برگزار شد یورش های پیاپی نظامیان اسرائیلی به مسجد الاقصی و تلاش برای خارج کردن نمازگزاران از آن با توسل به زور و با استفاده از گاز اشک آور را محکوم کرد.

کد N956028

وبگردی