آفتاب
لاوروف:

برای نابودی داعش باید از ارتش سوریه و عراق استفاده شود

برای نابودی داعش باید از ارتش سوریه و عراق استفاده شود

وزیر خارجه به کار گیری نیروهای ارتش سوریه و عراق در برابر تروریست های داعش را بهترین راه حل در نابودی آنها ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: غرب به این واقعیت رسیده است که دولت بشار اسد تهدیدی برای امنیت خاورمیانه محسوب نمی شود بلکه این داعش است که موجب ناامن شدن این منطقه شده است.

وی گفت: امروز تمام شرکای غربی ما بدون استثناء به این نتیجه رسیده اند که داعش تهدید اصلی در خاورمیانه و شمال آفریقا محسوب می شود ولی نمی توانند این واقعیت را با صدای بلند بگویند. به عبارتی آنها از گفتن این واقعیت ترس دارند.

لاوروف در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون روسیه به این مسئله اشاره کرد که مبارزه با داعش در خاک سوریه بدون حضور و مشارکت ارتش بشار اسد نمی تواند پیشرفتی داشته باشد. وی افزود: در حال حاضر غرب به طور ضمنی حضور روسیه در خاک سوریه را برای مبارزه با داعش پذیرفته است و به نوعی قبول کرده که حذف نیروهای ارتش سوریه کار مضحکی است.

وزیر خارجه روسیه در ادامه از بی هدف بودن حملات نیروهای ائتلافی علیه داعش انتقاد کرد و گفت مشاهده شده برای حمله به اهداف از پیش تعیین شده معمولا از سوی نیروهای ائتلافی مجوز داده نمی شود تنها به این دلیل که بر اساس اطلاعات نیروهای سوری است.

وی ادامه داد: در صورتی حملات ضد داعش بیشترین تاثیر خود را خواهد داشت که با همکاری دولت بشار اسد صورت بگیرد. ارتش عراق، کردهای عراق، ارتش سوریه و شبه نظامیان کرد منطقه همه نیروهایی هستند که علیه داعش می جنگند و نیروهای ائتلافی برای پیروزی باید از آنها استفاده کنند.

به گفته نخست وزیر روسیه تا زمانی که تهدید تروریست های داعش علیه عراق و سوریه وجود دارد، حضور نیروهای نظامی این کشور همچنان در خاک سوریه ادامه خواهد داشت.

کد N956025

وبگردی